ایجاد ۲۰۲۰ روستابازار و فروشگاه مصرف فعال در کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ایجاد ۲۰۲۰ روستابازار و فروشگاه مصرف فعال در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۰ مورد روستابازار و ۱۸۰۰ مورد فروشگاه مصرف فعال است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)، «اسماعیل قادری‌فر» با بیان اینکه این سازمان در راستای خرید محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان با ایجاد ۲۲۰ روستا بازار فعال در حال خدمت‌رسانی و توزیع کالا و مایحتاج به روستاییان است، اظهار کرد: برنامه گسترش تا ۵۲۴ روستا بازار در دستور کار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار دارد.

وی افزود: طبق آمار دریافتی طی سال گذشته مجموعاً در فروشگاه‌های مصرف و مراکز عرضه و روستا بازارهای تحت پوشش کالاهای متعدد مصرفی و تنظیم بازاری به ارزش یک‌صد هزار میلیارد ریال توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به برنامه‌های سازمان مرکزی روستایی در ارتقای سطح فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی، تصریح کرد: تعاون روستایی بنا دارد در جهت رسیدن به اهداف و چشم‌اندازهای سازمان در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضا و جامعه روستایی کشور و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، با اتکا به زیرساخت‌های موجود و در اختیار داشتن ۳۰ برند محصولات تولیدی شبکه به همراه استارت‌آپ‌ها، کارخانجات و کارگاه‌های متعدد صنایع تبدیلی و تکمیلی و مراکز خرید و نگهداری و عرضه محصولات و شبکه حمل و نقل متعلق به تعاونی‌ها به منظور تأمین نیاز مصرف کنندگان با اولویت کشاورزان تحت پوشش شبکه اقدام کند.

قادری‌فر ادامه داد: در جهت دستیابی به این هدف، ایجاد و توسعه مراکز خرید و جمع‌آوری محصولات کشاورزی به منظور تحقق تجارت بین‌شبکه‌ای و تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها و روستابازارها به طور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی یادآور شد: درحال‌حاضر مجموعاً تعداد ۱۸۰۰ فروشگاه مصرف فعال در امر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مصرفی مورد نیاز روستاییان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 573649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.