۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان

همزمان با سفر وزیر امور خارجه لهستان به ایران، سخنگوی گمرک از رشد ۱۱۴ درصدی صادرات ایران به لهستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از گمرک، «سیدروح‌الله لطیفی» درخصوص روابط تجاری ایران با لهستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲ هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار بین ایران و لهستان تبادل شد که با رشد ۷۹ درصدی در وزن و ۲۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

وی افزود: صادرات ایران به لهستان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار و ۱۳۴ تن کالا، به ارزش ۲۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۹۵۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه، رشد ۱۴۵ درصدی در وزن و ۱۱۴ درصدی در ارزش داشته است.

سخنگوی گمرک درخصوص واردات از لهستان تصریح کرد: چهار هزار و ۵۳۰ تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۷ دلار نیز در سال ۱۴۰۰ از لهستان وارد ایران شده که با کاهش ۱۴ درصدی در وزن و چهار درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیفی درباره کالاهای صادره به لهستان تاکید کرد: مواد شیمیایی، انگور خشک، روده گوسفند، آب میوه، خشکبار، ملامین، خرما، پارچه، قطعات خودرو، آینه و شیشه، مکمل غذایی، عصاره‌های گیاهی، سبزیجات و میوه، کف‌پوش، میله‌های آهنی، زرشک، سیم و کابل، مشتقات نفتی، مجسمه، مصالح ساختمانی، لوازم الکترونیکی و صنعتی و انواع گل خشک و زعفران از کالاهای صادراتی ایران در سال ۱۴۰۰ به لهستان بودند.

وی درخصوص کالاهای وارداتی از کشور لهستان گفت: تراکتور، ماشین‌آلات معدنی، بذر چغندر، رینگ موتور، آنتی‌اکسیدان، بردهای الکترونیکی، مکمل‌های غذایی، مفتول فلزی، دستگاه‌های حفاری، کاغذ، کمباین، لوازم و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ماشین آلات بسته‌بندی و قطعات خودرو عمده کالاهای وارداتی از لهستان به ایران بودند.

براساس این گزارش، از سال ۱۳۰۵ شمسی، روابط رسمی ایران با کشور لهستان آغاز شد و هم‌اکنون روابط رسمی دو کشور در آستانه ۹۶ سالگی است.

کد خبر 573648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.