سقوط از کوه جان جوان ۳۳ساله را گرفت

فرمانده انتظامی سنقروکلیایی از جان باختن یک جوان ۳۳ساله درپی سقوط از کوه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «غضبان احمدی‌فرد» اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط جوانی از کوه در اطراف روستای جعفرآباد، تیمی از مأموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران انتظامی پاسگاه فارسینج مشخص شد جوان ۳۳ ساله‌ای از اهالی روستای یاد شده هنگام کوهنوردی تعادل خود را از دست داده و به خاطر سقوط از ارتفاع، جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی سنقر و کلیایی خاطرنشان کرد: جسد جوان فوت شده برای سیر مراحل قانونی و تعیین دقیق علت مرگ تحویل پزشکی قانونی شد.

سقوط از ارتفاع اولین و مهم‌ترین خطر کوهنوردی

به گزارش ایمنا، کوه‌نوردی یک فعالیت ذاتاً خطرناک است و شما باید قبل از شروع به کوه‌نوردی، از خطرات آن آگاه باشید. اولین و مهم‌ترین مورد از خطرات کوه‌نوردی و توصیه‌های ایمنی، خطر سقوط افراد است. سقوط از ارتفاع بیشتر از ۵.۱ متر می‌تواند به شما آسیبی جدی بزند. سقوط در ارتفاعی بیشتر از شش متر برای شما خطر مرگ را به همراه دارد. توانایی ذهنی قوی، مسیریابی و دانستن محدودیت‌های خود، از عوامل مهم جلوگیری از سقوط است. توصیه برای این مورد از خطرات کوهنوردی و توصیه‌های ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی است که خطراتی که سقوط برای شما به همراه دارد را کاهش می‌دهد.

غالباً هنگام کوه‌نوردی خود را در منطقه سقوط می‌بینید (مناطقی که هیچ‌گونه محافظتی ندارید و سقوط منجر به مرگ می‌شود)؛ در چنین شرایطی، لازم است که قبل از ورود به منطقه سقوط، از وسایل ایمنی خود مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً درست عمل می‌کنند. خواندن توضیحات مسیر، گوش دادن به افراد باتجربه‌تر و تمرین در زمین‌های راحت‌تر، به شما این امکان را می‌دهد که خطرات را شناسایی کنید و متوجه شوید که آیا شما به اندازه کافی خوب هستید که بتوانید وارد مناطق سقوط شوید، یا خیر.

کد خبر 573638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.