قتل یکی از میهمانان جشن عروسی با ضربات چاقو

فرمانده انتظامی بردسیر از مشاجره لفظی و نزاع خون‌بار در مراسم جشن عروسی که به قتل جوانی ۲۵ساله انجامید و یک نفر را روانه بیمارستان کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «منصور رمضان‌نژاد» اظهار کرد: دقایق اولیه بامداد _جمعه شانزدهم اردیبهشت‌ماه_ خبر وقوع نزاع و درگیری میان چند جوان در شهر «نگار» از توابع بردسیر استان کرمان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

وی افزود: با حضور نیروهای پلیس در محل حادثه مشخص شد در جریان وقوع نزاع بین چند جوان در یک مراسم جشن، یک جوان ۲۵ ساله بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح شده، پس از انتقال به بیمارستان بردسیر، براثر شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داده و جوان دیگری نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده است.

فرمانده انتظامی بردسیر ادامه داد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد، شش جوان به سبب مشاجره لفظی، با یکدیگر درگیر و دو تن از این افراد به علت مجروح شدن با چاقو به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیروهای پلیس آگاهی بلافاصله پس از بررسی و تحقیقات اولیه، هویت همه افراد مرتبط با این نزاع خونین را شناسایی و طی چند عملیات ضربتی سه نفر از آنان را در چند نقطه از شهرستان بردسیر دستگیر کردند.

اعتراف به قتل

سرهنگ رمضان‌نژاد گفت: عاملان نزاع و قتل یک جوان ۲۵ ساله در مجلس جشن بامداد جمعه گذشته در این شهرستان در کمتر از ۲۴ ساعت به چنگ پلیس افتادند و به قتل اعتراف کردند. یکی از متهمان که جوانی ۲۰ ساله است، به وارد کردن ضربه چاقو به ناحیه گردن مقتول در پی وقوع این نزاع اعتراف کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل این جوان به همراه متهمان دیگر به مرجع قضائی اضافه کرد: علت شکل گرفتن این نزاع خونین، مشاجره لفظی و در ادامه وقوع نزاع بین این چند جوان بوده که واکنش نابخردانه این جوان با استفاده از چاقو منجر به وقوع قتل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه با جدیت و عاقبت‌اندیشی، از موقعیت‌های بروز تنش و نزاع دوری و مسائل مختلف را با سعه‌صدر و پرهیز از هرگونه خشونت حل و فصل کنند.

قتل خطرناک‌ترین و خوفناک‌ترین خشونت‌

به گزارش ایمنا، در میان خشونت‌هایی که در جامعه وجود دارد، «قتل» خطرناک‌ترین و خوفناک‌ترین گونه محسوب می‌شود. به عبارتی قتل، جزو بزرگ‌ترین جنایاتی است که امنیت اجتماع را مختل می‌کند و معمولاً شدیدترین کیفرها بر آن وضع شده است. طبق نظرات جامعه‌شناسان و روان‌شناسان اجتماعی و بالینی، قتل رفتاری پرخاش‌گرایانه است و گاهاً از موارد بسیار حاد و شدید پرخاشگری محسوب می‌شود؛ با این حال همه قتل‌ها شرایط و ویژگی‌های یکسانی ندارند؛ از این رو یک دسته‌بندی مشخص و واحدی از قتل موجود نیست و صاحب‌نظران عوامل مختلفی را برای علت این پدیده عنوان می‌کنند.

از طرفی خشونت، یک بیماری همه گیر و در حال گسترش است که هسته اصلی این راهبرد، مشارکت همگانی جامعه در رویارویی مستقیم با رفتار خشونت‌آمیز و پرداختن به عوامل زیربنایی بر مبنای کاهش آمار در جامعه است. بر همین اساس، هیچ راه‌حل واحدی وجود ندارد، در عوض جامعه به همکاری با یکدیگر برای انجام یک رویکرد گسترده به کاهش خشونت، نیاز دارد. به منظور کاهش خشونت به ویژه جرایم خشن می‌تواند مداخلات کوتاه مدت را تحت تأثیر قرار دهد و سطح فعلی خشونت و یا راه حل طولانی مدت را تحت تأثیر عوامل اجتماعی و عوامل فردی که ایجاد خطر می‌کند و پتانسیلی برای رفتار خشونت‌آمیز هستند، را حفظ کند.

کد خبر 573621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.