کلاه‌برداری رمزارزی برای سرقت پول‌های خیریه

دیپ‌فیک‌ها، کلاه‌برداری‌های عاشقانه و کلاه‌برداری‌های رمزارزی، برخی از تاکتیک‌های هک مورد استفاده مجرمان در سراسر جهان به‌شمارمی‌روند. طی سه ماهه نخستِ سال ۲۰۲۲ شرکت خدمات امنیت سایبری جهانی NortonLifeLock گزارش داد که بیش از ۱۸میلیون حمله در هند و بیش از ۱۹۵۷۹۴ حمله روزانه را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نورتون» یک شرکت امنیت سایبری برای کاربران عادی اینترنتی است که راه‌حل‌های حفاظتی دارد و در صنعت خود نیز پیشرو است. به گفته این شرکت، حدود ۶۰ هزار مورد تلاش برای فیشینگ و ۳۲ هزار مورد کلاه‌برداری با پشتیبانی فنی بوده است؛ کلاه‌بردارها درحال‌حاضر از طرح‌های دیپ‌فیک و رمزارز برای دسترسی به اطلاعات مالی یا شخصی استفاده می‌کنند.

به گفته NortonLifeLock، دیپ‌فیک‌ها، کلاه‌برداری‌های عاشقانه و کلاه‌برداری‌های رمزارزی، سه روش متنوعی هستند که سارقان برای ارتکاب کلاه‌برداری آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ همچنین NortonLifeLock مدعی شد که کاربران مخرب از دیپ‌فیک برای کلاه‌برداری از مشتریان و انتشار اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تیم آزمایشگاه نورتون، دیپ‌فیک‌هایی را دیده‌اند که برای ساختن پروفایل‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی، کمک به کلاه‌برداری‌های خیریه و دیگر ترفندهای متقلبانه و توزیع اطلاعات نادرست درباره بحران جاری در اوکراین استفاده می‌شوند.

طبق گفته آزمایشگاه‌های نورتون، کلاه‌برداران در سال ۲۰۲۱، ۲۹ میلیون دلار بیت‌کوین از سرمایه‌گذاران نیکوکار رمزارزی گرفتند و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد؛ زیرا ارزش بازار رمزارزها رو به افزایش است و کلاه‌برداران از رویدادهای جهانی مانند بحران انسانی در اوکراین برای سرقت کمک‌های مالی از سرمایه‌گذاران نیکوکار کریپتو، استفاده می‌کنند.

وبلاگ NortonLifeLock اشاره کرد: با ترکیب تاکتیک‌ها توسط مجرمان سایبری، تهدیدات جدید ظاهر می‌شود؛ با ارائه اطلاعات نادرست واقع‌بینانه از طریق دیپ‌فیک در یک کلاه‌برداری فیشینگ که پرداخت‌ها را با ارزهای رمزنگاری‌شده جمع‌آوری می‌کند، یک کاربر عادی اصلاً نمی‌تواند درستیِ اطلاعات را تشخیص دهد.

کد خبر 573616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.