بانک‌ها در حال بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC هستند

نظرسنجی انجام شده توسط بانک تسویه حساب های بین المللی یا BIS نشان می دهد که بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان به دنبال راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اداره پولی و اقتصادی BIS اعلام کرد که ۹۰ درصد از ۸۱ بانک مرکزی مورد بررسی از اکتبر تا دسامبر درگیر نوعی فعالیت CBDC بوده‌اند که ۲۶ درصد آنها پایلوت‌های CBDC را اجرا می‌کنند و بیش از ۶۰ درصد این کار را انجام می‌دهند. با توجه به BIS، افزایش علاقه به CBDC ها،از حدود ۸۳٪ در سال ۲۰۲۰ ممکن است به دلیل تغییر به راه حل های دیجیتال در بحبوحه همه گیر کووید ۱۹ و همچنین رشد در استیبل کوین‌ها و سایر رمزارزها باشد.

BIS می‌گوید: بانک‌های مرکزی CBDC‌ها را قادر به کاهش دردسرهای کلیدی مانند ساعات کار محدود سیستم‌های پرداخت فعلی و طول زنجیره تراکنش‌های جاری می‌دانند.

بانک‌ها در حال بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC هستند

بر اساس نظرسنجی BIS، بیش از ۷۰ درصد از بانک‌های مرکزی نیز در حال بررسی CBDC با همکاری و قابلیت همکاری بخش خصوصی برای سیستم‌های پرداخت موجود هستند.

بورخارد بالز (Burkhard Balz)، عضو هیئت اجرایی Deutsche Bundesbank گفت: اگر CBDC به خوبی طراحی شود، می‌تواند دسترسی به یک ابزار پرداخت دیجیتالی ایمن، فوری و کارآمد را برای همه گروه‌های جمعیت، از جمله گروه‌های کم دانش دیجیتال جامعه ارائه دهد. همچنین اگر CBDC بتواند از پرداخت‌های آفلاین پشتیبانی کند، مفید خواهد بود. مردم از یک جایگزین پول نقد دیجیتالی و مقرون به صرفه برای انتخاب سود می‌برند.

کد خبر 573600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.