۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
گوگل وارد وب۳ می‌شود

واحد ابری گوگل، از تشکیل یک تیم داخلی خبر داد که خدماتی را برای توسعه‌دهندگان بلاک‌چین و کسانی که برنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین را اجرا می‌کنند، ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «آمیت زاوری» (Amit Zavery)، معاون واحد ابری گوگل (Google Cloud) در ایمیلی به تیم خود گفته است که قصد دارد پلتفرم Google Cloud را به نخستین انتخاب برای توسعه‌دهندگان در Web3 تبدیل کند. Google Cloud مجموعه‌ای از خدمات رایانش ابری این شرکت است که تمام پروژه‌های مرتبط با گوگل، روی آن اجرا می‌شود.

یک تیم داخلی با تمرکز انحصاری بر توسعه وب ۳، تعهد گوگل را به نوآوری که در این فضا مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. زاوری اضافه کرد که حرکت‌های آینده برای گوگل می‌تواند مستلزم سیستمی باشد که دسترسی به داده‌های بلاک‌چین، همچنین فرایندی ساده برای ساخت و اجرای گره‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای تراکنش‌ها را ساده‌تر می‌کند. گویا آگهی‌های شغلی جدید در ابزار داخلی Grow Google ظاهر شده است.

با این وجود، کسانی هستند که توجه گوگل به Web3 را ارزشمند نمی‌دانند. مهندس نرم‌افزار معروف آمریکایی، گریدی بوچ (Grady Booch)، ناامیدی خود را توئیت کرد و گفت که این اتلاف منابع است. «بوچ» زبان مدل‌سازی یکپارچه را توسعه داد که تجسم استاندارد جهانی را برای طراحی سیستم‌های نرم‌افزاری ارائه کرد.

کد خبر 573574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.