درختان و فضای سبز شهری اراک سم‌پاشی می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از انجام عملیات سم‌پاشی درختان و فضای سبز این شهر خبر داد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای کنترل آفات، سم‌پاشی گونه‌های گیاهی فضای سبز سطح شهر اراک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی فضای سبز سطح شهر اراک در دو مرحله انجام می‌شود که اولین مرحله کنترل آفات فضای سبز شهری در پایان فصل زمستان با روغن‌پاشی زمستانی و به‌کارگیری سموم فسفره نفوذی علیه آفات تنه درختان انجام شده است، افزود: دومین مرحله کنترل آفات در اوایل فصل بهار همزمان با مشاهده تراکم آفات کلیدی گونه‌های گیاهی فضای سبز در بلوارها، بوستان‌ها و سایر محوطه‌های فضای سبز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سموم کشاورزی مخاطرات‌زیست محیطی گسترده‌ای را به‌همراه دارد، بنابراین با بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، برای جلوگیری از توسعه مقاومت آفات کلیدی، کاهش تراکم جمعیت آفات و حفظ سلامت شهروندان، از سموم اختصاصی با کمترین دفعات مصرف استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه داد: با حضور کارشناسان گیاه‌پزشکی در تمام فضاهای سبز شهری مناطق، سم‌پاشی درختان و فضای سبز سطح شهر اراک توسط عوامل اجرایی این سازمان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و در راستای احترام به حقوق شهروندی و درخواست شهروندان مبنی بر سم‌پاشی و مبارزه با آفات گیاهی، این امر به طور جدی دنبال خواهد شد.

کد خبر 573530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.