جذب ۱۷ونیم میلیاردتومان یارانه قیر دولتی

شهردار ساوه گفت: به‌رغم محرومیت شهر ساوه از بسیاری اعتبارات دولتی و ملی در گذشته، هم‌اینک اقدامات بزرگی را شروع کرده و توانسته‌ایم رقمی حدود ۱۷ونیم میلیاردتومان یارانه قیر دولتی برای شهر جذب کنیم.

«امیررضا یوسفیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه با تصویب بودجه یک هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ساوه در سال جاری جهشی موفق جهت توسعه شهر انجام شده است، اظهار کرد: تحقق این مهم با حمایت شورای اسلامی شهر و مسئولان سیاسی، امنیتی و اجرایی استان و شهرستان انجام شد و اقدامات مهم اخیر مورد تأیید و توجه مسئولان استانی قرار گرفته است؛ به نحوی که استاندار مرکزی اذعان کرد ساوه از اراک جلوتر است.

وی افزود: شهر ساوه علی‌رغم موقعیت مناسب و ظرفیت‌های فراوان، تاکنون از بسیاری حقوق خود محروم بوده و عدالت در توزیع ارزش افزوده در استان مرکزی انجام نشده است.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: سال گذشته شهر اراک از محل ارزش افزوده صنایع آلاینده رقم قابل توجهی (هزار میلیارد تومان) دریافت کرده است، علی‌رغم جمعیت دو برابری اراک نسبت به ساوه، رقم دریافتی آن‌ها تقریباً چهار برابر ساوه است و شکاف عمیقی در توزیع ارزش افزوده وجود دارد.

یوسفیان، نامزدی خود در انتخابات هیئت امنای پنج نفره وزارت کشور را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: از همه دوستان تقاضا داریم کمک کنند تا این مهم محقق شود؛ چراکه در این صورت می‌توانیم بخش عمده‌ای از حقوق تضییع شده ساوه را احیا کنیم و اعتبارات و تجهیزات دولتی خوبی برای شهر بگیریم.

وی با بیان اینکه برای گرفتن امکانات از دولت مصمم هستیم، تاکید کرد: علی‌رغم محرومیت شهر ساوه از بسیاری اعتبارات دولتی و ملی، اقدامات بزرگی را شروع کرده‌ایم و توانسته‌ایم رقمی حدود ۱۷و نیم‌میلیارد تومان یارانه قیر دولتی برای شهر جذب کنیم.

شهردار ساوه خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس، جذب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار دولتی برای منطقه کوی مهر، رفع مشکل آسفالت و بهسازی معابر خاکی یاس ۱۳ با موافقت دادستان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و تصریح کرد: ابتدای سال جاری، به‌رغم کمبود درآمد مالی توانستیم بخش زیادی از بدهی ۳۷ میلیارد ریالی شهرداری را پرداخت کنیم و با آغاز ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در ساوه توسط یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اتفاقی بزرگی در ساوه رقم خورده است.

یوسفیان، رونق ساخت‌وساز در شهر، چابک‌سازی و کمک به تولید مسکن پیرو سیاست‌های دولت را بخشی از پیامدهای این اقدام بزرگ دانست و افزود: با ادامه این روند به دارایی‌های شهرداری ارزش افزوده می‌دهیم.

وی گفت: ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی گام نخست است و درصدد هستیم با مشارکت انجمن انبوه‌سازان شهر این اقدام را با هدف جذب سرمایه‌گذار و ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌های شهرداری ادامه دهیم.

کد خبر 573518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.