رمز پول ملی در ماه‌های آینده به صورت آزمایشی، عملیاتی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از عملیاتی شدن رمز پول ملی به صورت آزمایشی در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی در جلسه همفکری با صاحب‌نظران و اساتید اقتصادی با محوریت رمز پول بانک مرکزی، اظهار کرد: موضوع رمز پول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده، لیکن در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.

وی ادامه داد: اولویت بانک مرکزی در این مقطع اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه گانه است، لیکن موضوعات مهم که اکنون در سطح جهان نیز مطرح است از جمله رمز پول ملی از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است و در همین راستا طی ماه‌های آتی شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه تصریح کرد: در کنار عملیاتی کردن این طرح به صورت آزمایشی حتماً باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام شود.

صالح‌آبادی بازه زمانی آزمایشی بودن این طرح را شش ماه اعلام کرد و گفت: بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می گیرد تا از نقطه نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.

کد خبر 573434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.