اراک در مبحث "تفکیک زباله از مبدا" نمونه می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: شهر اراک در بحث تفکیک از مبدا، نمونه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه شورای اداری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک عصر امروز_شنبه هفدهم اردیبهشت ماه_ تشکیل شد.

مهدی فدوی در آغاز این جلسه از تمامی عوامل برگزاری مراسم افطاری ویژه پاکبانان تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری پرسنل سازمان، مراسم افطاری به مناسبت روز کارگر به صورت بسیار کم نظیری برگزار شد که تا سال‌های سال به یاد خواهد ماند.

وی ادامه داد: فصل بهار به نیمه رسیده و هم اکنون در آستانه گرم شدن تدریجی هوا هستیم و لازم است تا برنامه‌های اجرایی سازمان متناسب با این فصل، تدوین شود تا شاهد اجرای دقیق‌تر آنها باشیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اولویت‌های کاری این سازمان اظهار کرد: موضوع تفکیک از مبدا اواخر مهرماه سال گذشته در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قرار گرفت و هم اکنون در آغاز مرحله اجرایی قرار دارد؛ لذا در سال جاری پیگیری این مبحث، اصلی ترین برنامه سازمان خواهد بود که خوشبختانه مجموعه شهرداری اراک با تمام توان پیگیر این امر است تا رضایت شهروندان به صورت حداکثری حاصل شود.

فدوی افزود: بسیاری اعتقاد دارند که پروژه تفکیک از مبدا در ایران آنچنان که باید موفق نبوده و از همین رو اکثر شهرداری‌ها سرمایه گذاری لازم را در این راستا انجام نمی‌دهند، اما ما بر آن هستیم تا با اقدامات فرهنگی گسترده و حمایت شهروندان فهیم اراکی، شاهد نمونه شدن شهرمان در حوزه تفکیک از مبدا پسماندهای خانگی باشیم.

وی در خصوص پروژه جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر گفت: سازمان مدیریت پسماند در یک سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری کرده و به پناهگاه حیات شهرداری انتقال داده است تا با انگل زدایی، واکسیناسیون، عقیم سازی و غذا دهی به این حیوانات بی پناه، زندگی مناسبی را برای آنها رقم بزند؛ لذا باتوجه به پایان قرارداد عقیم سازی سگ‌ها، لازم است تا در اسرع وقت مذاکرات لازم با پزشک معتمد اداره کل دامپزشکی انجام شود.

وی در پایان جلسه به موضوع خرید مخازن جدید جمع آوری پسماندهای شهری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پانصد عدد مخزن جدید خریداری و نصب شد، اما هنوز شاهد وجود برخی مخزن‌های نازیبا در سطح شهر هستیم که لازم است با خرید حداقل پانصد عدد مخزن جدید دیگر در سال جاری، آنها را از حوزه خدماتی خارج کنیم تا قدمی بسزا در راستای کسب رضایت عمومی برداشته شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تاکید کرد: باتوجه به فرا رسیدن فصل گرما، شستشو و آهک پاشی مخازن جمع آوری پسماند باید با جدیت تمام انجام شود و به هیچ وجه قابل قبول نیست که بوی بد یک مخزن سبب رنجش شهروندان شود.

کد خبر 573421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.