چطور یک ورق فومیزه خوب خریداری کنیم ؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ورق‌های فومیزه به خاطر وزن کم و آسیب آسیب کمی که به طبیعت وارد می‌کنند محبوبیت بسیار زیادی دارند ساختار این نوع از ورق‌ها به شکلی می‌باشد که کوچک‌ترین آسیبی به به محیط اطراف خود وارد نمی‌کنند.

ضد آب بودن و ضد آتش بودن نیز یکی از قابلیت‌های بسیار با ارزش در این نوع ورق‌ها به حساب می‌آید در واقع ورق‌های پی وی سی نه این که آتش نگیرند بلکه این نوع ورق‌ها اجازه انتشار آتش را نمی‌دهند.

به دلیل انعطاف پذیری و رنگ پذیری بسیار زیاد معمولاً به عنوان بخشی از دیزاین کابینت‌های دستشویی و آشپزخانه استفاده می‌شوند این ورق‌ها به خاطر ساختار شیمیایی خود مقاومت بسیار مناسبی در مقابل آب و حیوانات موذی دارا می‌باشد و برخلاف کابینت‌های ام دی اف و چوبی که بعد از مدتی دچار آسیب می‌گردند این نوع ورق‌ها دوام قابل توجهی دارند.

با این حال با توجه به اینکه ورق‌های فومیزه در قالب‌ها و ابعاد و اندازه‌ها و طرح‌های متفاوت در بازار قابل رؤیت می‌باشند باید به این نکته توجه کرد که از بین ورق‌های پی وی سی موجود در بازار کدام ورق ارزش بهتری دارد و ملاک انتخاب مشتری باید باشد.

ehsankarpvc.com

صاف بودن و یکدست بودن ورق‌ها

صاف و یکدست بودن یک ورق فومیزه یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید زیرا ورق‌هایی که دچار انحنا و یا ناصاف ی باشند به نوعی به زیبایی محلی که از آن ورق استفاده می‌کند آسیب می‌زند.

نکته مهم و قابل توجه آن است که یک ورقه فومیزه ممکن است در زمان خرید سافت و بدون انحنا باشد ولی در طول زمان و به خاطر فشاری که بر آن وارد می‌شود دچار انحنا گردد. در این جا موضوع مهم و قابل توجه کیفیت برندهای موجود در بازار می‌باشد در این مطلب قصد نداریم شرکت‌های معتبری همچون احسان کار و یا شفیق را مورد نقد و بررسی قرار دهیم ولی ورق‌های فومیزه احسان کار دوام و کیفیت بهتری در طول زمان از خود نشان داده‌اند.

سطح صیقلی ورق فومیزه

یک ورق فومیزه خوب ورقی است که سطح آن کاملاً صیقلی و بدون حباب باشد وجود حباب‌ها در ورق‌های فومیزه نشان دهنده دانسیته پایین محصول می‌باشد وجود حباب‌ها باعث کیفیت پایین محصول شده و در طول زمان این حفره‌ها با آلودگی‌های اطراف پر می‌شوند و چهره زشت به محیط اطراف می‌دهند.

یک ورق فومیزه با کیفیت هیچگونه حباب و یا ناصافی در خود ندارد صاف بودن یک برای فومیزه جهت تمیز کردن آن در آینده نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

چگالی تراکم ورق‌های فومیزه

هر چقدر چگالی و تراکم موجود در ورق‌های فومیزه بالاتر باشد و دانسیته روبه بالا باشد به کیفیت محصول کمک بیشتری می‌کند. دانسیته بالا و صیقلی بودن ورق‌ها و همچنین به عدم وجود حباب کمک شایان ذکری خواهد کرد.

مقاومت سطح

هر چقدر کیفیت یک ورق فومیزه بالاتر باشد سختی و مقاومت سطح آن بالاتر خواهد بود این سختی باعث می‌شود که ورق به سادگی خش پذیر نباشد و همچنین پیچ نیز به راحتی در آن هرز نگردد قابلیت تست سختی سطح هم به کیفیت زیبایی کمک می‌کند و هم به نصابان کابینت‌ها کمک می‌کند تا با با کیفیتی بهینه‌تر ورق‌ها را نصب کنند.

کیفیت سطح ورق‌های فومیزه معمولاً در آزمایشگاه‌ها و واحدهای کنترل فنی قابل ارزیابی می‌باشد ولی برای کسی که قصد خرید دارند و این تجهیزات را در اختیار ندارد به سادگی می‌تواند ناخن خود را روی سطح ورق فومیزه بکشد اگر سطح دارای سختی مناسبی باشد به هیچ عنوان تورفتگی ایجاد نمی‌گردد در غیر اینصورت خش ناخن بر سطح قابل مشاهده می‌باشد و همچنین یک تورفتگی کوچکی به وجود می‌آورد.

کاربردهای ورق‌های فومیزه با کیفیت

چطور یک ورق فومیزه خوب خریداری کنیم ؟

معمولاً ورق‌های فومیزه در مکان‌هایی که با آب سروکار بیشتری دارند قابل استفاده می‌باشد البته این به معنای همه کاربردهای این ورق پر ارزش در صنایع نمی‌باشد.

از جمله مکان‌هایی که کاربرد زیادی ورق‌های فومیزه دارند در هتل‌ها و در قسمت رخت شور خانه, محیط‌های آزمایشگاهی پزشکی و آزمایشگاهی صنعتی در حمام و دستشویی‌ها در قالب کابینت حمام و دستشویی می‌باشند.

و اما کاربرد ورق پی وی سی به عنوان بخشی از دیزاین و طراحی‌ها در صنایع تابلو سازی در استند های گل و شلف های تزئینی در منازل در پارتیشن‌های جدا کننده و سقف‌های متحرک پی وی سی در صنعت حمل و نقل هوایی و صنعت غرفه سازی این نوع ورق‌ها کاربرد فراوانی دارند البته ناگفته نماند این متریال با ارزش در صنایع چاپ و تبلیغات نیز تا حدودی کاربرد دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ورق‌های فومیزه که به آنها باید توجه نمود

  • قابلیت ضدآب بودن که در طول زمان به کیفیت آن کمک می‌کند
  • قابلیت ضد حشره بودن که به نظافت محیط‌های استفاده شده استفاده شده کمک شایانی می‌نماید
  • قابلیت عدم گسترش آتش که به ایمنی مکان کمک می‌کند
  • سازگاری با محیط زیست اطراف که به طبیعت اطراف کمک مهمی می‌کند
  • قابلیت برش مناسب که به نصابان ورق‌های آمیزه کمک می‌کند
  • قابلیت بازیافت و حفظ دما
  • قابلیت ضد لک و ضد خش بودن که به زیبایی دیزاین محل استفاده شده کمک می‌کند
  • قابلیت داشتن طرح‌ها و رنگ‌های متعدد که به زیبایی مکان‌های استفاده شده کمک می‌کند

منبع:

https://m.made-in-china.com/product/Professional-Supplier-of-PVC-Foam-Sheet-eco-friendly-721261132.html

کد خبر 573396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.