هشدار پلیس راه اصفهان در خصوص توقف خودروها در مسیر رودخانه‌ها

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران تا روز سه‌شنبه در خصوص توقف خودروها در مسیر رودخانه‌ها هشدار داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از صبح امروز بارش باران در سطح استان اصفهان آغاز و طبق پیش‌بینی هواشناسی این بارش‌ها تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت که در این خصوص به شهروندان و مسافران در خصوص توقف خودروها در مسیر رودخانه‌ها هشدار داد.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم قبل از حرکت از سالم بودن برف پاک‌کن، مناسب بودن آج لاستیک و وجود آب در مخزن شیشه شور مطمئن شوند، همچنین از سرعت غیرمجاز و سبقت‌های نابجا، انحراف به چپ و حرکات نمایشی و مارپیچ و هرگونه حرکت مخاطره‌آمیز جداً خودداری کنید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: رانندگان باید در هنگام بارش باران از ترمز گرفتن به طور ناگهانی خودداری کنند چون ضربه زدن به ترمز در سطح لغزنده باعث سرخوردن و عدم تعادل خودرو می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه دیگر ما به رانندگان این است که در هنگام سُر خوردن خودرو در سطوح لغزنده جاده از خلاص کردن دنده اتومبیل بپرهیزند و آن را در حالت دنده نگاه دارند زیرا کنترل خودرو در این حالت بیشتر می‌شود.

سرهنگ زارع با بیان اینکه تمام راه‌های استان هم اکنون باز بوده و تردد خودروها به صورت روان در حال انجام است گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان از سرعت مطمئنه استفاده کنند و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و هر دو ساعت رانندگی یک ربع در قسمت مناسب حاشیه جاده استراحت کرده و با آمادگی کامل به رانندگی بپردازند.

کد خبر 573390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.