ضرورت راه‌اندازی پالایشگاه زعفران و گیاهان دارویی در توس

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه منطقه توس در شهرستان مشهد، بیشترین سطح کشت زعفران و گیاهان دارویی را دارد، باید کمک شود تا مزرعه بزرگی از حوزه کاشت زعفران و گیاه دارویی در منطقه توس ایجاد شود.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت ویژه نهفته خطه توس، اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در توس، برای توسعه زیارت و ارتقای درآمدهای پایدار نظام مدیریت شهری و شهرداری استفاده کرد و در راستای تحقق این مهم مجموعه مدیریت شهری باید با رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، به اجرای این مسئله بنگرند.

وی با بیان اینکه با ابلاغ طرح تفصیلی توس امکان پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان فراهم می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با طی شدن روند قانونی در مدت زمان تعیین شده و ابلاغ طرح تفصیلی توس، بتوانیم به طور شایسته به نیازها و دغدغه‌های شهروندان پاسخ دهیم.

طراحی سه کلان پروژه اقتصادی در منطقه توس

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی مشهد در خصوص طراحی سه کلان پروژه اقتصادی در منطقه توس با هدف قطبی‌سازی کارآفرینی، تصریح کرد: در جهت مجموعه اقدامات انجام شده در منطقه تاریخی توس بخشی از فعالیت‌های حوزه بهسازی و ساماندهی توس به عهده این کمیسیون بوده که در حال اجرا است و با توجه به ابلاغ طرح راهبردی در سال ۱۴۰۰، پیگیری تهیه طرح تفصیلی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه توس خطه‌ای تاریخی بوده و مهد تولیدات فرهنگی است، ظرفیت‌های بسیار خوبی از نظر زیرساختی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن هم‌جواری با شهرک صنعتی توس است.

طهوریان‌عسکری با تاکید بر اینکه برای سه سال پیش‌رو، سه کلان پروژه مد نظر قرار داده‌ایم که در مرحله رایزنی فنی و بررسی و مطالعات اولیه قرار دارند، گفت: «شهرک صنایع خلاق فرهنگی» کلان پروژه‌ای است که می‌تواند با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خراسان رضوی و نظام مدیریت شهری در خطه توس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه «شهرک سینمایی تاریخی توس» دومین کلان پروژه برای سه سال آتی مد نظر کمیسیون توسعه و بهسازی توس قرار دارد، افزود: این پروژه در قالب «تم پارک» قابلیت اجرا دارد، مجموعه صدا و سیما جمهوری اسلامی قطعه زمینی در منطقه توس دارد که پیشنهاد می‌کنیم بهره‌برداری مطلوب‌تری از این زمین برای توسعه حوزه زیارت و موضوعات متناسب، داشته باشد.

اجرای کلان پروژه شهرک سینمایی در منطقه توس

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در تهران شهرک سینمایی دفاع مقدس وجود دارد، اما در هیچ جای کشور، شهرک تخصصی سینمایی تاریخی نداریم، منطقه توس یکی از بهترین فرصت‌ها برای تحقق این ظرفیت است.

وی اظهار کرد: قصد داریم با انجام مذاکرات، این شهرک سینمایی را به عنوان کلان پروژه به صورت مشترک با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، نظام مدیریت شهری و دولت سیزدهم اجرایی کنیم.

طهوریان‌عسکری در خصوص ضرورت راه‌اندازی پالایشگاه زعفران و گیاهان دارویی در توس، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه توس در شهرستان مشهد، بیشترین سطح کشت زعفران و گیاهان دارویی را دارد، باید کمک شود تا مزرعه بزرگی از حوزه کاشت زعفران و گیاه دارویی در منطقه توس ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: سومین اقدام در دست مطالعه این است که در تعامل با نظام مدیریت شهری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد ایجاد بزرگترین «پالایشگاه زعفران و گیاهان دارویی» شرق کشور ارائه شده تا در برنامه‌های دولت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش بر این است با کمک دولت و بخش خصوصی، این پالایشگاه را در برنامه قرار دهیم و امیدواریم این اقدام در دوره ششم شورای اسلامی مشهد اجرایی شود.

کد خبر 573360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.