انتقال ۳۶ میلیون دلار به کیف پول غیر قابل دسترسی

یک خطای انسانی توسط یکی از توسعه دهندگان بلاکچین مبتنی بر Cosmos، مبلغ ۳۶ میلیون دلار رمزارز را به یک آدرسی غیرقابل دسترس در بلاکچین ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه میلیون واحد رمزارز JUNO به ارزش ۳۶ میلیون دلار از کیف پول یک نهنگ به نام تاکومی آسانو، متهم به کلاهبرداری در یک ایردراپ جعلی کشف و ضبط شده بود. این وجوه به جای ارسال به کیف پولی که توسط دارندگان توکن جونو کنترل می‌شود و سپس در مورد نحوه خرج کردن پول رأی می‌دهند، به طور تصادفی به آدرسی فرستاده شد که هیچکس نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

آن دریا دی میکله (Andrea Di Michele)، یکی از توسعه دهندگان مؤسسه JUNO، این حادثه را توضیح داد و اظهار داشت که وقتی آدرس قرارداد هوشمند را به توسعه دهندگان داده ،هش تراکنش را نیز یک خط زیر آن قرار داده بود، اما چون او هش تراکنش را مشخص نکرده بود، باعث شد تا منجر به اشتباه بین آدرس قرارداد هوشمند و هش تراکنش شود.

به گفته دیمی، توسعه دهندگان به اشتباه هش تراکنش را کپی کردند که شبیه آدرس کیف پول بود، نه خود آدرس. در نتیجه، وجوه ضبط شده به بخشی از بلاکچین جونو منتقل شد که هیچکس نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد. جالب اینجاست که از بین بیش از ۱۲۵ اعتبارسنج JUNO، به نظر می‌رسد که هیچیک متوجه نشده‌اند که آدرس Unity به اشتباه کپی شده است است. برای انتقال در زنجیره، اعتبار کنندگان باید هر تراکنش را تأیید کنند، که در بلاک‌ها کدگذاری شده است.

توسعه دهندگان در گذشته راه‌هایی برای معکوس کردن تراکنش‌ها ایجاد کرده‌اند، اما راه حل‌ها ساده نیستند. از آنجا که JUNO یک زنجیره اثبات سهام است، ممکن است مهندسان آن این مشکل را آسان‌تر برطرف کنند. JUNO بر اساس یک مدل حاکمیتی عمل می‌کند که در آن دارندگان توکن می‌توانند به تغییر تراکنش‌های بلاکچین رأی دهند و تغییر جهت ممکن است به رأی اکثریت و به روز رسانی نرم افزار نیاز داشته باشد.

کد خبر 573335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.