۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نقدینگی بیشتر توسط یونی سواپ

ورژن سوم پروتکل Uniswap، نقدینگی بیشتری را برای تمامی جفت‌ ارزهی های مطرح بیت کوین و اتریوم در مقایسه با صرافی‌ های متمرکز اصلی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این تحقیق بیشتر بر نقش رو به رشد ساختار بازارسازان خودکار متمرکز است، که به آرامی با کنار زدن مکانیسم‌های سنتی ایجاد بازار سفارش، از مابقی صرافی‌ها پیشی می‌گیرد.

تحقیق پارادایم شامل روش منبع باز برای هر کسی است که مایل به بررسی عینی بودن داده‌ها می‌باشد. همانطور که داده‌ها نشان می‌دهد، جفت ETH/USD در Uniswap دو برابر نقدینگی بیشتری نسبت به بایننس و کوین بیس ارائه می‌دهد. در مورد جفت اتریوم،بیت‌کوین Uniswap نقدینگی سه برابر بیشتر از بایننس و پیشنهادی عمیق‌تر در مقایسه با همان جفت معاملاتی در کوین بیس ارائه کرده است.

جفت‌های کوچک‌تر اتریوم که به عنوان حجم بازار متوسط مشخص می‌شوند نیز نقدینگی قابل توجهی در مقایسه با صرافی‌های متمرکز ارائه می‌کنند. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که علاوه بر جفت‌های اتریوم و بیت‌کوین، نقدینگی استیبل کوین در پروتکل تا حد زیادی بیشتر از نقدینگی بایننس است. طبق گزارش‌ها، یونی سواپ ۵.۵ برابر بیشتر از بزرگترین صرافی متمرکز رمزارزها در جهان نقدینگی دارد.

سپس این مقاله به مزایا برای کاربرانی که به صورت غیرمتمرکز در بازار معامله می‌کنند، می‌پردازد. مشکل اصلی نقدینگی کم، از دست دادن موقعیت برای معامله گرانی است که در جفت‌هایی با نقدینگی کم معامله می‌کردند. پارادایم مثالی را ارائه می‌کند که در آن تأثیر نقدینگی پایین برای یک معامله‌گر ۲۴۰۰۰ دلار زیان برای موقعیتی به ارزش ۵ میلیون دلار در جفت اتریوم به دلار آمریکا، از جمله هزینه‌های کارمزد Uniswap و Coinbase به همراه دارد.

کد خبر 573334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.