توجه ویژه به جایگاه گل و گیاه در زندگی شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران را ارج می نهیم و تمام تلاش خود را در مدیریت شهری تهران بر آن می‌داریم که بتوانیم زندگی سخت ماشینی روز را با لطافت و زیبایی گل در هم آمیزیم و از شدت خشونت و سختی بکاهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران هم‌زمان با آئین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از جایگاه گل و گیاه در فرهنگ ایرانیان گفت، متن پیام به شرح زیر است:

«سبزه، درخت، گل و گیاه در فرهنگ اسلامی-ایرانی ما دارای ارزش بسیاری هستند و حتی گاهی جنبه تقدس می‌گیرند. آن چنان که برای یک تک درخت تنها شعر سروده می‌شود و برخی بر آن دخیل می‌بندند و درخت تنها سنبل مقاومت و زیبایی می‌شود.

وی با اشاره به توصیف جایگاه گل و پرورش دهندگان گل در لطافت بخشیدن به محیط و فضای زندگی گل را یکی از نشانه‌های قدرت الهی دانست و ادامه داد: بنابراین فضای سبز و به‌ویژه گسترش فرهنگ توجه به گل و گیاه در همه فضاهای زندگی برای ما ارزش خاصی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران را ارج می‌نهیم و تمام تلاش خود را در مدیریت شهری تهران بر آن می‌داریم که بتوانیم زندگی سخت ماشینی روز را با لطافت و زیبایی گل در هم آمیزیم و از شدت خشونت و سختی بکاهیم و سوگند یاد کنیم که نه تنها در گسترش فرهنگ استفاده درست از گل و گیاه در زندگی، بلکه در گسترش فضای سبز شهری در محیط و شهرمان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی چمران در پایان از برپا دارندگان این نمایشگاه و از شرکت کنندگان داخلی و خارجی سپاسگزاری کرد و از اینکه توفیق حضور در نمایشگاه را نیافت پوزش خواست.»

کد خبر 573305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.