وارد چرخه ناامنی شده‌ایم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات استشهادی پنجشنبه شب گذشته در شهرک العاد واقع در شرق تل‌آویو که سه کشته برجا گذاشت، اعلام کردند که این رژیم وارد چرخه نداشتن امنیت و ناامنی فزاینده شده است.

به گزارش ایمنا، با توجه به تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد الاقصی و سایر مقدسات دینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ترس و وحشت صهیونیست‌ها از افزایش شمار عملیات استشهادی، بیش از پیش افزایش یافته است.

در همین راستا رهبران رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند ترس و نگرانی خود را مخفی نگه دارند.

رسانه‌های گروهی صهیونیست نیز تحلیل‌های متعددی به نقل از رهبران رژیم در مورد عملیات قهرمانانه جدید فلسطینیان منتشر کرده‌اند.

نفتالی بنت نخست وزیر دولت اشغالگر از افزایش عملیات‌های یاد شده ابراز ترس و نگرانی کرده و خاطرنشان کرد: عاملان این عملیات "برای کشتن ما برخاسته‌اند و هدف آنها شکستن روحیه ما است."

بنی گانتس وزیر اطلاعات صهیونیستی نیز به نوبه خود عملیات " إلعاد" را خطرناک و در بردارنده نتایج وخیم توصیف کرد.

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم اشغالگر اسرائیل نیز حمله شکل گرفته در العاد را "ترسناک و نگران کننده" توصیف کرد.

در همین راستا " امیر بوحبوط " خبرنگار نظامی تارنمای " والاه " اظهار کرد که نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل هم اکنون بیم آن دارند که فلسطینیان عملیات بیشتری انجام دهند.

وی از صهیونیست‌ها خواست تا نسبت به هر گونه حادثه مشکوکی هوشیار باشند و اطلاع‌رسانی کنند.

در اقدامی که نمایانگر میزان ترس و وحشت رهبران رژیم صهیونیستی است، یتسحاک یوسف خاخام اعظم رژیم صهیونیستی دیروز جمعه از شهرک‌نشینان صهیونیست خواست تا اسلحه به دست بگیرند و از شهرک‌های خود محافظت کنند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پنجشنبه شب در واکنش به عملیات العاد گفت هراسی از تهدیدات رژیم صهیونیستی نداریم. وی تاکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز است و نه قابل معامله است و نه تل‌آویو قادر به تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان است.

عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در شهرک العاد موجب تمجید گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت فلسطین شده است و با تبریک به ملت خود، این اقدام را قهرمانانه و پاسخی به خشونت‌ها و هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی دانستند.

مقامات آمریکایی که همواره در برابر جنایات نظامیان صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی سکوت اختیار کرده‌اند؛ عملیات استشهادی اخیر در شهرک العاد را اقدام تروریستی قلمداد و آن را محکوم کردند.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل، رفتار دوگانه دنیای غرب به سرکردگی آمریکا در قبال تحولات فلسطین را آشکار کرده است.

حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که طی دهه‌ها اشغالگری سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و درگیری نظامیان اسرائیل با مردم بی دفاع فلسطین تاکنون هزاران فلسطینی اعم از جوانان و کودکان به شهادت رسیده و صدها هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

تعداد تلفات صهیونیست‌ها در یک ماه گذشته همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و حملات گاه و بیگاه نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی افزایش پیدا کرده است.

اوج این درگیری‌ها زمانی رخ داد که نظامیان صهیونیست اواسط فروردین ماه گذشته، سه فلسطینی را با شلیک ده‌ها گلوله در جنین به شهادت رساندند.

گزارش‌های منابع فلسطینی حاکی از آن است که در ماه آوریل گذشته، ۴۷۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند که اوج آن پنج روز ایام عید یهودی فصح بوده است.

این منابع همچنین تاکید کردند که رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۷۷۵ نفر از ساکنان قدس اشغالی را بازداشت کردند که بیشتر این افراد در داخل مسجدالاقصی بازداشت شدند.

این رژیم همچنین طی همین مدت ۵۱۷ حکم تبعید فلسطینیان از شهر قدس را نیز صادر کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 573303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.