اعزام اولین کاروان اصفهان به راهیان نور غرب

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از خادمین شهدای استان اصفهان برای صعود به ارتفاعات منطقه عملیاتی بازی دراز به استان کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ عباس محمدی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ و در بحبوحه جنگ تحمیلی یک عملیات مشترک توسط سپاه و ارتش برای بازپس‌گیری منطقه کوهستانی «بازی‌دراز» از چنگال رژیم بعث عراق انجام شد، اظهار کرد: این منطقه کوهستانی در شهر سرپل ذهاب واقع شده و به دشت ذهاب مشرف است و به واسطه سختی عملیات و صعب‌العبور بودن این منطقه، بسیاری از رزمندگان برای بازپس‌گیری این منطقه به شهادت رسیدند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: همه‌ساله در سالروز عملیات بازی‌دراز، کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور برای صعود به ارتفاعات این منطقه کوهستانی به سرپل ذهاب اعزام می‌شوند و مسیر پنج کیلومتری این منطقه را به صورت پیاده طی می‌کنند و در بالای ارتفاعات نیز مراسم گرامیداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰ سال است که این برنامه اجرا می‌شود و هر سال با شور و شوق و حرارت بیشتری دنبال می‌شود، امسال هم پس از گذشت دو سال کرونایی، با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از سراسر کشور صعود به ارتفاعات بازی‌دراز صبح روز گذشته انجام شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه چهار دستگاه اتوبوس از استان اصفهان برای صعود به ارتفاعات بازی دراز اعزام شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از خادمین شهدای خواهر و برادر استان اصفهان به استان کرمانشاه اعزام شدند و در مراسم مربوطه شرکت کردند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان گفت: همچنین آئین افتتاح راهیان نور غرب کشور هم امروز انجام شد و اولین کاروان استان اصفهان با سه دستگاه اتوبوس که مربوط به شرکت ذوب‌آهن است، امروز به مناطق عملیاتی کردستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمادگی اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر از استان اصفهان به مناطق عملیاتی غرب کشور را فراهم کردیم، تصریح کرد: از ابتدای تیرماه کاروان‌های مردمی استان به کردستان اعزام خواهند شد.

کد خبر 573301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.