رای استیناف درباره بازیکن گابنی گل‌گهر برمی‌گردد؟

پرونده بازیکن گابنی سابق گل‌گهر، دوباره به کمیته استیناف رفته است تا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از حدود ۱۰ روز پیش، ماجرای بررسی دوباره پرونده «اریک بایناما» بازیکن گابنی گل‌گهر در کمیته استیناف، شایع شده است. در آن پرونده، سه بازی گل‌گهر مقابل تیم‌های پیکان، سپاهان و استقلال به خاطر استفاده از بازیکن خارجی غیرمجاز، سه بر صفر شد و سیرجانی‌ها هفت امتیاز را از دست دادند. همچنین پیکان و سپاهان هرکدام سه امتیاز و استقلال یک امتیاز اضافه دریافت کرد.
اعتراض گل‌گهر به کمیته استیناف هم فایده‌ای نداشت و این کمیته رأی کمیته انضباطی را تأیید کرد. حالا با گذشت چند ماه، گویا قرار است این پرونده دوباره در کمیته استیناف باز شود.
براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال، درصورتی که رئیس فدراسیون بخواهد، می‌تواند از اختیاراتش استفاده کند و خواهان بررسی دوباره یک پرونده در استیناف شود. ازآنجاکه رأی این پرونده در زمان ریاست عزیزی‌خادم صادر شده بود و او حالا در فدراسیون نیست، گل‌گهری‌ها با فشار آوردن به میرشاد ماجدی خواهان بررسی دوباره پرونده بایناما شدند.
بر این اساس «میرشاد ماجدی» سرپرست فدراسیون فوتبال، پرونده بازیکن گابنی را دوباره به استیناف ارجاع داده تا یک‌بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد و حکم آن صادر شود.

رای استیناف درباره بازیکن گابنی گل‌گهر برمی‌گردد؟

«مهدی دادرس» عضو کمیته استیناف در این خصوص گفت: «پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر، پیش از تعطیلات به دست ما رسید و در هفته جاری آن را دوباره بررسی می‌کنیم.»
او صحبت‌هایش را چنین ادامه داد: «باشگاه گل‌گهر از یک گوشه‌ای از قانون استفاده کرده که به استناد آن، دوباره این پرونده که قبلاً بررسی شده و درباره‌اش رأی هم صادر شده، به استیناف ارجاع شده تا دوباره بررسی شود. طبق قانون، سرپرست یا رئیس فدراسیون می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند و پس از صدور حکم، دوباره درخواست بررسی بدهد. ما هم تابع قانون هستیم.»
دادرس در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است رأیی که چند ماه قبل صادر کرده‌اند تغییر کند، گفت: «فشار هیچ سمتی روی ما هیچ اثری ندارد. ما تابع قانون هستیم و هرچه قانون می‌گوید، ما براساس آن و محتویات پرونده حکم خواهیم داد و تحت‌تأثیر فشارها قرار نمی‌گیریم. اصلاً تحت‌تأثیر جو و این فشارها قرار نمی‌گیریم و فقط تابع قانون و منطق هستیم.»

عضو استیناف افزود: «بازهم سعی می‌کنیم عدالت را به بهترین شکل پیاده کنیم و تحت‌تأثیر هیچ فشار یا حرف کسی قرار نخواهیم گرفت و قطعاً طبق قانون عمل خواهیم کرد.»
باشگاه گل‌گهر خواهان برگرداندن رأی استیناف است؛ اما موضوع مهم، این است که اعضای استیناف یک‌بار حکم کمیته انضباطی را تأیید کنند و حال اگر تغییری ایجاد شود، یکی دیگر از عجایب فوتبال را شاهد خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید این پرونده جنجالی در نهایت چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.»

کد خبر 573255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.