ثبت‌نام ۴۱۹ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱۹ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان ثبت‌نام کردند گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از متقاضیان تاییدنهایی‌شده، دو قسط ۴۰ میلیون تومانی دریافت شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، «امیر زاغیان» درخصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان بعد از استان تهران، دارای بیشترین آمار ثبت‌نام‌کننده در طرح بزرگ نهضت ملی است و تاکنون حدود ۴۱۹ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: درحال‌حاضر پرونده این افراد در حال بررسی است تا حائز شرایط بودن آن‌ها، براساس سه شرط اصلی از جمله فرم ج سبز به معنی عدم اخذ امکانات دولتی، نداشتن مالکیت خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی احراز شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بخشی از این موارد به‌صورت متمرکز در وزارت راه و شهرسازی پالایش می‌شود و مابقی که مربوط به سابقه سکونت افراد و مواردی نظیر آن است در استان بررسی خواهد شد.

زاغیان گفت: از اواخر خردادماه سال جاری، نتیجه این بررسی‌ها به‌صورت پیامک به همه متقاضیان به‌صورت نوبتی و ردیفی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تأکید کرد: متقاضیان به‌محض دریافت پیامک، به محلی که در آن اعلام شده است، حتماً مراجعه کنند؛ چراکه شاید نیاز به صحت‌سنجی مجدد و تکمیل مدارک وجود داشته باشد و این کار کمک می‌کند که حقی از کسی پایمال نشود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: پس از تکمیل پرونده، فرد به‌عنوان متقاضی نهایی برای افتتاح حساب به بانک معرفی می‌شود و در مرحله نخست می‌بایست ۴۰ میلیون تومان پرداخت کند.

زاغیان درخصوص شرایط ارائه تسهیلات بانکی اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن سه نوع تسهیلات شامل خود مالک، گروه ساخت و انبوه‌ساز ارائه می‌شود.

وی درباره تسهیلات خود مالک گفت: هم‌استانی‌هایی که سند مالکیت و پروانه ساخت دارند، می‌توانند از این تسهیلات بدون هیچ منعی برای هر واحد استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در مواردی که یک پلاک به‌صورت گروه ساخت به دو یا چند نفر برای ساخت واگذار می‌شود، بانک تسهیلات را مستقیم واگذار می‌کند؛ اما بقیه پروژه‌های انبوه‌ساز که هم‌شهری‌های اصفهان و شهرهای مجاور مثل بهارستان، فولادشهر و شاهین‌شهر مخاطب این قسمت هستند، براساس پیشرفت، تسهیلات به نام متقاضی به پیمانکار واگذار می‌شود.

زاغیان خاطرنشان کرد: تمهیداتی هم در نظر گرفته شده است که در خصوص گروه انبوه‌ساز تسهیلات به‌سادگی در اختیار ایشان قرار گیرد؛ اما نکته قابل‌توجه متقاضیان این پروژه‌ها این است که پیشرفت این پروژه‌ها همیشه به آورده متقاضیان گره می‌خورد؛ بنابراین ضروری است در پرداخت اقساط خود سروقت اقدام کنند تا شاهد پیشرفت درخور پروژه‌ها و حصول نتیجه مطلوب باشند.

وی افزود: متقاضیانی که می‌دانند حائز شرایط هستند و تاکنون امکاناتی دریافت نکردند، آمادگی اقتصادی برای واریز نخست داشته باشند چرا که پیش‌بینی ما دریافت دو قسط ۴۰ میلیون تومانی در سال جاری است.

کد خبر 573224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.