لزوم اجرای پروژه‌های خلاق برای توسعه شهرهای بدون کربن

گروه C۴۰، متشکل از ۹۷ رهبر اروپایی و آژانس بین‌المللی که در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی و تامین رفاه شهروندی فعالیت می‌کند، تیم‌هایی جهانی متشکل از معماران، توسعه‌دهندگان و گروه‌های اجتماعی مختلف را به رقابت برای طراحی و توسعه پروژه‌های دوستدار آب‌وهوا دعوت کرده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سومین رقابت میان شهرهای عضو گروه C۴۰ برای طراحی خلاق مناطق از طریق تبدیل مکان‌های بدون استفاده به فضاهایی با کاربری بیشتر و انتشار کربن کمتر آغاز شده است. شرکت‌کنندگان موظف هستند لزوم تغییر مدیریت و طراحی شهری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و تدابیری برای بهبود آن‌ها جهت به حداقل رساندن دمای کره زمین ارائه دهند.

پیاده‌سازی پروژه‌های شهری دوستدار اقلیم

تیم C۴۰ در نظر دارد تیم‌های از شهرهای مختلف دنیا متشکل از افرادی با تخصص‌های مختلف نظیر معماران، توسعه‌دهندگان، گروه‌های اجتماعی و طراحان شهری را به رقابت برای توسعه پروژه‌های دوستدار اقلیم دعوت کند تا برای توسعه پروژه‌های شهری در راستای تأمین هر چه بیشتر رفاه شهروندی با یکدیگر به رقابت بپردازند و چشم‌اندازهایی پایدار در شهرها به وجود آورند.

لزوم اجرای پروژه‌های خلاق برای توسعه شهرهای بدون کربن

در حال حاضر، تعداد ۱۲ شهر از سراسر جهان شامل بولونیا، میلان، ناپل، رم در ایتالیا، بریستول انگلستان، ازمیر در ترکیه، لئون فرانسه، مونترآل کانادا، سائوپائولو در برزیل و سان‌فرانسیسکو، هیوستون و فینیکس در آمریکا برای حضور در این رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیران این شهرها مدعی شده‌اند که در نظر دارند از طریق توسعه مشارکت خود با نهادهای خصوصی، تحقق توسعه مناطقی با پایین‌ترین میزان انتشار کربن را امکان‌پذیر کنند و شهرهایی با پایداری و در نتیجه، رفاه بیشتر برای سکونت مردم به وجود آورند.

لزوم اجرای پروژه‌های خلاق برای توسعه شهرهای بدون کربن

پروژه‌هایی که هر یک از این گروه‌ها ارائه می‌دهند باید اهدافی بلندپروازانه را برای کاهش تغییرات اقلیمی در بر گیرد، ضمن این‌که در تأمین انرژی کارآمد و ساخت‌وسازهایی با کمترین انتشار کربن اثربخش باشد و مهم‌تر از همه، مدیران هر پروژه باید شمول اجتماعی را در رأس اهداف خود قرار دهند.

گروه C۴۰ از معرفی پروژه‌های برگزیده در سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده است که اسامی برندگان رقابت در سایت‌های بین‌المللی مختلف اعلام خواهد شد.

کد خبر 573206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.