رگبارهای بهاری در جنوب و خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا در شرق استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری، غبار محلی، وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی استان دانست و گفت: خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی ناپایدار تا اوایل هفته بر روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری، غبار محلی، افزایش ابر در هنگام بعد از ظهر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در استان، افزود: وقوع خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود همچنین دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش می‌یابد، دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۸ و در خنک‌ترین زمان به ۱۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خنک‌ترین نقطه استان را بوئین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: گرم‌ترین شهرستان نیز خور و بیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد است.

وی از ثبت بیشترین بارش در شهرستان اصفهان با ۱.۷ میلیمتر باران خبر داد و گفت: در اردستان یک دهم میلیمتر، فرودگاه شهید بهشتی هشت‌دهم میلیمتر، کاشان دو دهم میلیمتر، نجف آباد ۹ دهم، نطنز هشت دهم و ورزنه ۱.۲ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

کد خبر 573102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.