ضرورت ایجاد رویکرد تعاملی اصفهان و مشهد

رئیس‌ شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقطه اشتراک اصفهان و مشهد فرصت بسیار خوبی پیش روی مدیریت‌های شهری دو شهر برای توسعه همکاری‌های مشترک قرار می‌دهد، شورای ششم و شهرداری مشهد با تکیه بر رویکرد تعاملی خود آماده تعریف هرگونه فعالیت و اقدام مشترک برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات است.

حسن موحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان، نصف جهان، شهری با قدمت و پیشینه اصیل تاریخی است که از دیرباز تاکنون از اهمیت خاص و ویژه‌ای در نظام سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه این شهر را با آداب و رسوم خاص و بی‌نظیر، بناهای تاریخی فاخر و زیبا و جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌نواز می‌شناسیم، ادامه داد: شهری که یکی از پایتخت‌های حکومت صفویان بوده است، حکومتی که مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی کشور معرفی کرد و همین امر سبب شد تا اصفهان به محور تمرکز و زیست علمای بزرگ شیعه همچون شیخ بهایی تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: وجهه مذهبی اصفهان سبب شده است تا امروز زیباترین، باشکوه‌ترین و تاریخی‌ترین مساجد را در این شهر داشته باشیم، بناهایی ارزشمند مانند «مسجد امام» و «مسجد شیخ لطف‌الله» که عظمت و شکوه اسلام و تشیع را متجلی می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، صنایع دستی سبب شده تا شهر اصفهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی باشد، گفت: یکی از وجوه مشترک مشهد و اصفهان، همین حضور میلیونی مسافر و گردشگر و اقتصاد مبتنی بر توریست یا در مشهد اقتصاد مبتنی بر زائر است.

مشهد و اصفهان مقصد سفرهای گردشگران است

موحدیان خاطرنشان کرد: مشهد و اصفهان، پس از تهران، بیشترین جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند و حدود ۱۰ درصد از جمعیت ایران در این دو شهر سکونت دارند، بنابراین یکی از دغدغه‌ها و نکات مهم برای اصفهان و مشهد را می‌توان ارائه خدمات مطلوب از سوی مدیریت شهری به شهروندان و میلیون‌ها مسافر و گردشگری دانست که به این شهرها سفر می‌کنند.

وی در خصوص توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک دو شهر مشهد و اصفهان، اظهار کرد: همین نقطه اشتراک، فرصت بسیار خوبی پیش روی مدیریت‌های شهری دو شهر، برای توسعه و گسترش همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات قرار می‌دهد، بر این اساس، شورای ششم و شهرداری مشهد با تکیه بر رویکرد تعاملی خود آماده تعریف هرگونه فعالیت و اقدام مشترک برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های مشترک برای همکاری، توجه به بُعد بین‌المللی دو شهر است، گفت: سالیانه میلیون‌ها مسافر از کشورهای مختلف، مشهد و اصفهان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب می‌کنند و این وجه اشتراک می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات این دو کلان‌شهر باشد.

وی ادامه داد: محوری که با توجه به شعار «مشهدالرضا (ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت»، یکی از رویکردهای شاخص مدیریت شهری است و از هیچ تلاش، اقدام، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این مسیر مضایقه نخواهیم کرد.

موحدیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تمام افراد ذیل پرچم ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده و دغدغه‌مند ارائه خدمات مطلوب به هموطنان هستیم و از سوی دیگر با میزبانی درخور شأن از گردشگران خارجی می‌توانیم چهره زیبا و واقعی ایران سرافراز را به جهانیان نمایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: امیدوارم در سایه همراهی و تعاملات بین‌بخشی و تقویت همکاری بین مدیریت‌های شهری کشور، به ویژه مدیریت‌شهری کلان‌شهرها زمینه ارتقای، پیشرفت، عمران و آبادانی روزافزون ایران اسلامی را فراهم آورد.

کد خبر 573091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.