مقتدایی: اهتمام مدیریت شهری به هویت و فرهنگ اصفهان قابل توجه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اهتمام این دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری اصفهان به هویت و فرهنگ این دیار قابل توجه است و برنامه‌ها و اقدامات باب جدیدی برای حفظ دستاوردهای قبلی باز کرده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان یکی از گنجینه‌های میراثی و از ارکان هویت فرهنگی و هنری ایران محسوب می‌شود که در طول سده‌های گذشته همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: اصفهان در چند دوره به عنوان پایتخت و مرکز بزرگ نقش سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی جایگاه و رتبه ویژه‌ای داشته است، این نکات سبب شده تا در طول سده‌ها و دهه‌های گذشته این شهر آوازه جهانی پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در بسیاری از مناطق مختلف جهان ایران را حتی به اصفهان می‌شناسند و زمینه‌های بسیاری زیادی ایجاد شده است تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم برای ارتقای جایگاه تمدنی ایران اسلامی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نقش و جایگاه مردمان این منطقه در عرصه‌های صنعت و اقتصاد، علم و فناوری و مکتب‌های مختلف فکری و هنری که تجلی آن در معماری و هنر و نظایر آن قابل مشاهده است از اصفهان یک مرتبه ویژه پدید آورده است که در هفته فرهنگی و یا نکوداشت روز اصفهان که در آذرماه است می‌توانیم این داشته‌ها را بار دیگر مرور کنیم.

مقتدایی ادامه داد: امروز اصفهان مانند ستاره‌ای درخشان در میان شهرهای اسلامی از جمله شهرهای ایران می‌درخشد؛ این تنها متعلق به مردم اصفهان نیست بلکه به همه مردمان ایران و علاقه‌مندان به ایران نیز مربوط می‌شود به همین دلیل است که اگر می‌گوییم باید به اصفهان رسیدگی بیشتری شود منظور این است که شهری با این رتبه و آوازه مورد حمایت قرار بگیرد تا به این داشته‌ها افزوده شود و یا حداقل از داشته‌های قبلی کم نشود.

وی خاطرنشان کرد: زاینده‌رود از این جهت نیز اهمیت دارد به همین دلیل است که بارها از رئیس‌جمهور خواستیم که اصفهان را نه یک شهر و یا منطقه معمولی بلکه به عنوان منطقه و جایگاه ویژه نگاه کند. از این‌رو مدیران و متولیان امر با فهم عمیق از سابقه و پیشینه تاریخی این سرزمین و مردمانش باید بیشترین تلاش را برای حفظ داشته‌ها و ارتقای آن به خرج دهند نه اینکه به مرور یاد بگیرند که اصفهان چیست؟ این نقطه ضعفی است که در برخی از مقاطع مدیرانی در اصفهان مسئولیت داشتند که آگاهی لازم را نسبت به پیشینه تاریخی آن نداشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه گزارش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در هفته‌های گذشته نشان داد که اهتمام این دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری اصفهان به هویت و فرهنگ این دیار قابل توجه است و برنامه‌ها و اقدامات باب جدیدی برای حفظ دستاوردهای قبلی باز کرده است. از این‌رو امیدواریم برنامه‌هایی که گزارش آن در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر 573061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.