تولد ۳۴ نوزاد توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس در سال گذشته

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: طی سال گذشته کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در ۳۴ مورد از مأموریت‌های کمک به مادر باردار، با توجه به شروع مراحل زایمانی در منزل یا در خودروهای امدادی اورژانس، نوزاد را در سلامت کامل به دنیا آوردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد حیدری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در ۳۴ مورد از مأموریت‌های کمک به مادر باردار، با توجه به شروع مراحل زایمانی در منزل یا در خودروهای امدادی اورژانس، نوزاد را در سلامت کامل به دنیا آوردند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۹۳ هزار و ۸۵۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند، افزود: کمک به مادر باردار یکی از اولویت‌های امدادرسانی در اورژانس پیش بیمارستانی است و در صورت بروز علائم زایمان قریب‌الوقوع، شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۱۵ از اورژانس کمک بگیرند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: از مجموع ۳۴ کودک به دنیا آمده توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس، ۱۲ تولد مربوط به شهرستان اصفهان، هفت تولد مربوط به شهرستان خمینی‌شهر و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان اصفهان بوده است.

نشانه‌های نزدیک شدن به مراحل زایمان و علائم اضطراری زایمان قریب‌الوقوع

وی تصریح کرد: کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی به عنوان اولین افراد بر بالین مادر باردار حاضر می‌شوند و آموزش‌های لازم درخصوص کمک به مادر باردار را در زایمان آموخته‌اند.

حیدری با بیان اینکه اینکه اولین اقدام در مواجهه با زایمان اورژانسی تماس با ۱۱۵ و درخواست کمک است، اضافه کرد: پارگی کیسه آب مادر و خروج آب و احساس خروج نوزاد از علائم اضطراری زایمان قریب‌الوقوع است. کارشناسان تلفنی اورژانس ضمن هماهنگی خودرو امدادی اورژانس، اقدامات اولیه زایمان طبیعی را به صورت تلفنی تا رسیدن نیروهای عملیاتی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۵۹ پایگاه امدادی شامل ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 572983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.