۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

منابع فلسطینی از یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و زخمی‌شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، خبر دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم» منابع فلسطینی در شهر قدس گفتند که امروز، نیروهای اشغالگر قدس، نمازگزارانِ فلسطینیِ مدافعِ مسجدالاقصی را در "مصلای قبلی" این مسجد محاصره کردند و مورد حمله قرار دادند؛ سپس به سمت آن‌ها تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی، شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

این منابع افزودند: ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها بر اثر گازهای اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند و نظامیان صهیونیست به سمت نمازگزاران بمب‌های صوتی شلیک کردند.

به گفته این منابع، نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در صحن مسجدالاقصی بازداشت و به محل نامعلومی بردند.

همزمان رسانه‌های فلسطینی در شهر قدس به نقل از یکی از مدافعان فلسطینی مسجدالاقصی اعلام کردند که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست پرچم رژیم صهیونیستی را در نزدیک "باب‌القطانین" -یکی از درهای مسجدالاقصی- برفراشتند.

برپایه این گزارش، صدها فلسطینی صبح امروز در صحن مسجدالاقصی قبل از یورش شهرک‌نشینان صهیونیست حضور یافتند و نیروهای اشغالگر درهای مسجدالاقصی را به‌طورکامل بستند و مدافعان فلسطینی، مسجدالاقصی را در داخل مصلای قبلی محاصره کردند.

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز به دعوت گروه‌های شهرک‌نشین در سالروز به اصطلاح "روز استقلال" به مسجدالاقصی یورش بردند.

این درحالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین، پیش‌تر در بیانیه‌ای در واکنش به فراخوان شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی اعلام کرده بودند که رژیم صهیونیستی با آتش بازی می‌کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین از ملت فلسطین و مردم قدس و کرانه باختری اشغالی خواستند تا برای محافظت از مسجدالاقصی بسیج شوند و از این مکان مقدس در برابر هتک حرمت این مکان از سوی صهیونیست‌ها حمایت کنند.

در همین راستا، سازمان همکاری اسلامی نیز نسبت به ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها هشدار داد و این اقدام را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و کنوانسیون ژنو و نقض حرمت مسجدالاقصی عنوان کرد.

این سازمان، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل عواقب ادامه این تجاوزگری‌ها دانست که تعدی آشکار به احساسات مسلمانان است و به خشونت و تنش دامن می‌زند و به شعله‌ورشدن جنگ مذهبی منجر می‌شود و امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی از جمله شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را در قبال ملزم کردن رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر، برای توقف تجاوزگری و نقض حقوق مردم فلسطین و تعدی به مقدسات اسلامی و مسیحی برعهده بگیرد.

کد خبر 572964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.