ابلاغ راهنمای عمل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تحقق شعار سال

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تهیه راهنمای عمل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و ابلاغ آن به استانداری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به تهیه راهنمای عمل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: الزامات تحقق شعار سال در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسترسازی و تسهیل شرایط از طریق وضع یا اصلاح قوانین و مقررات جاری در سطوح مختلف ملی و محلی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

وی ادامه داد این بخش‌ها شامل صنعتی، کشاورزی و خدماتی با رویکرد دانش‌بنیان کردن تولید، تسهیل در شرایط اعطای مجوزها و واگذاری تسهیلات مانند زمین و وام برای شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی دانش‌بنیان از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در راستای جهش تولید دانش‌بنیان، حمایت از تولید ملی و جلوگیری از قاچاق کالا به عنوان سم مهلک برای تولید ملی و داخلی و حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تولید کالاهای وارداتی مورد نیاز مدیریت شهری و روستایی را سایر الزامات تحقق شعار سال در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام مدیریت شهری و روستایی در تحقق اهداف شعار سال ترویج فرهنگ کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در عرصه‌های شهری و روستایی، توسعه همکاری و تعامل مدیریت شهری و روستایی کشور با کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای ذی‌ربط، کمک به رفع تنگناها و مسائل پیش روی مدیریت‌شهری و روستایی با بهره‌گیری از ظرفیت کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و بسترسازی برای رونق اشتغال دانش بنیان در سکونتگاه‌های شهری و روستایی است.

جمالی‌نژاد در خصوص نقش و جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور انتظار می‌رود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار و همچنین تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادها، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان، تشکل‌ها زمینه‌های تحقق شعار سال جاری را در عرصه‌های شهری و روستایی کشور، فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در این خصوص اهم اقدامات قابل اجرا و پیگیری از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سه بخش "آموزش و فرهنگ‌سازی"، "پشتیبانی‌و تسهیل‌گری" و "نهادی و زیرساختی" طبقه‌بندی می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وابسته به شرایط و ویژگی‌های محیطی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی‌خود بتوانند به نحو شایسته از این وضیعت بهره‌گیری کنند، در این راستا دبیرخانه تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با حضور نمایندگان شهرداری‌ها، مدیران سازمان و نخبگان و صاحب‌نظران دانشگاهی تشکیل شده است.

کد خبر 572937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.