یادبود ندوشن و فکرت؛ ۲یار تازه‌درگذشته زبان فارسی

مراسم گرامی‌داشت «محمدعلی اسلامی‌ندوشن» و «محمدآصف فکرت» با عنوان «گرامی‌داشت دو یار تازه گذشته زبان فارسی»، روز شنبه از پخش زنده صفحه اینستاگرام کتابخانه قطب علمی فردوسی و شاهنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم گرامی‌داشت محمدعلی اسلامی‌ندوشن و محمدآصف فکرت روز شنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ صبح در کتابخانه قطب علمی فردوسی و شاهنامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برپا خواهد شد.

این مراسم توسط انجمن پایندان با همکاری مؤسسه خردسرای فردوسی و قطب علمی فردوسی و شاهنامه برگزار می‌شود و در آن محمدجعفر یاحقی، عبدالغفور آرزو، علی دهباشی، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق نیشابوری، علیرضا قیامتی، مرسده اسلامی، بصیر حسین‌زاده، اصغر ارشادسرابی و مهدی ییلاقی به سخنرانی می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را در پخش زنده صفحه اینستاگرام قطب علمی فردوسی و شاهنامه به نشانیhttps: / /www.instagram.com / Cef.um.ac.ir و

@kheradsarayeferdowsi دنبال کنند.

محمدعلی اسلامی‌ندوشن، نویسنده، شاعر، مترجم، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی متولد سال ۱۳۰۴ در ندوشن یزد بود که پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹۷ سالگی در کانادا از دنیا رفت.

محمدآصف فکرت، نویسنده، پژوهشگر، مصحح متون، مترجم و شاعر افغانستانی نیز در سال ۱۳۲۵ در شهر هرات متولد شد و هفتم اردیبهشت امسال در ۷۶ سالگی در کانادا درگذشت.

کد خبر 572934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.