هشدار مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها درباره تعرض به مسجدالأقصی

به‌دنبال آمادگی صهیونیست‌های تندرو برای تعرض به مسجدالأقصی، گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آن‌ها جنبش جهاد اسلامی و حماس به دولت رژیم صهیونیستی درباره این اقدام احتمالی هشدار دادند. این اقدام صهیونیست‌ها، واکنش مصر و اردن را به‌همراه داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از عربی ۲۱، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای در واکنش به فراخوان صهیونیست‌های تندرو برای هتک حرمت مسجدالأقصی به مناسبت آنچه دولت رژیم صهیونیستی سالروز «استقلال» می‌خواند، نسبت به تعرض یهودیان تندرو و نظامیان رژیم اشغالگر به این مکان مقدس هشدار داد.

حماس در این بیانیه تاکید کرد که چنین اقدامی، بازی با آتش است و مسئولیت تمام پیامدهای آن متوجه دولت رژیم صهیونیستی است.

این جنبش همچنین اعلام کرد که تعرض به مسجدالاقصی، منطقه را به سمت درگیری دیگری پیش می‌برد.

جنبش حماس، همه فلسطینی‌ها به ویژه ساکنان قدس اشغالی را به حضور گسترده در مسجدالاقصی برای دفاع از آن در مقابل صهیونیست‌ها فراخواند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای نیز نسبت به تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که هرگز نباید در برابر این اقدام خطرناک سکوت کرد.

در این باره «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری تاکید کرد که روزهای سرنوشت‌ساز و مهمی پیش روی فلسطینی‌ها است و همه بر سر دو راهی قرار دارند و دولت رژیم صهیونیستی مسئول هرگونه تنش و انفجار اوضاع در اراضی اشغالی و قدس است.

وی گفت: ملت و مقاومت فلسطین به دفاع از مقدسات فلسطین ادامه می‌دهند و هرگز اجازه تعرض و بی‌احترامی شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی را نمی‌دهند.

عزالدین ادامه داد: قدس محور نزاع با دشمن صهیونیستی بوده و این رژیم به دنبال یهودی‌سازی آن است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم در واکنش به تصمیم صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها را به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی فراخواند.

این جبهه تاکید کرد که تعرض به مسجدالاقصی، خشم سراسری ملت فلسطین و امت عربی را به دنبال خواهد داشت.

جنبش فتح در بیانیه‌ای برای مقابله با تهاجمات برنامه‌ریزی شده شهرک‌نشینان صهیونیست، خواستار بسیج عمومی و حضور گسترده در قدس اشغالی و مسجدالأقصی طی امروز (پنجشنبه) شد.

در بیانیه فتح تاکید شده است: با تمام ابزارهای موجود که توسط قوانین بین‌المللی در برابر استعمار شهرک‌نشینان صهیونیست تضمین شده است، به مقابله با تجاوزات اسرائیل به شهر قدس، جنین و تمام مناطق فلسطین ادامه خواهیم داد.

این هشدارها پس از آن مطرح شد که گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو خواستار یورش به مسجدالأقصی به مناسبت آنچه رژیم اشغالگر روز «استقلال» می‌خواند، شدند.

همچنین صهیونیست‌ها در اقدامی، حرم ابراهیمی را بستند و اقدام به نصب پرچم رژیم صهیونیستی روی دیوارهای آن کردند.

کد خبر 572924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.