قرارداد جدید شورای شهر بارسلونا برای بهبود خدمات نظافت

شورای شهر بارسلونا با انعقاد قرارداد جدید خدمات نظافت شهری و جمع‌آوری زباله برای هشت سال آینده، استفاده از فناوری‌های جدید را در این زمینه در دستورکار خود قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای بهبود خدمات نظافت شهری و جمع‌آوری زباله در بارسلونا، شورای شهر آن قراردادی جدید با مجری این بخش منعقد کرده است. قرارداد جدید شورای شهر بارسلونا برای خدمات نظافت شهری شامل به‌کارگیری کارکنان بیشتر، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، استفاده از ماشین‌آلات برقی، سازگاری با وسایل‌نقلیه پایدار و مدیریت و کنترل مبتکرانه خدمات در راستای کاهش آلودگی و سروصدا می‌شود. مدت زمان این قرارداد که از ماه مارس در نواحی «سیوتات‌ولیا»، «لوشامپل»، «گراسیا»، «سنت آندرئو» و «سنت مارتی» به مرحله اجرا درآمده، هشت سال است و پیاده‌سازی آن در سایر نقاط شهر از سپتامبر آغاز خواهد شد. این پیشرفت‌ها، توانایی سازگار شدن هر گونه ارائه خدمات را با ویژگی‌های هر محله فراهم می‌کند.

طبق گفته شواری شهر بارسلونا، خدمات نظافت شهری و جمع‌آوری زباله در این شهر از راه‌های مختلفی با فضاهای مختلف شهر سازگار می‌شود. برای مثال استفاده از ماشین‌آلات جدید و پیشرفته از جمله ماشین‌های جاروی خیابانی (که به آن‌ها جاروبرقی شهری نیز گفته می‌شود) کوچک‌تر برای خطوط دوچرخه‌سواری، همچنین کانتینرهای زباله خودکششی برقی با ایجاد امکان تردد بهتر و راحت‌تر متصدیان تمیزکاری در مناطق تپه‌ای، استفاده از وسایل‌نقلیه کوچک‌تر برای تردد در خیابان‌های باریک محله‌های قدیمی یا بهره‌گیری از سایر وسایل‌نقلیه‌ای که به‌طور خاص برای کار در امتداد مناطق ساحلی طراحی شده‌اند.

شورای شهر بارسلونا از معرفی تیم‌های چندمنظوره که می‌توانند عملیات مربوط به جارو کردن، جمع‌آوری زباله و یا شست‌وشوی محله‌ها را با آب در صورت نیاز انجام دهند، استفاده کارآمدتر از آب‌های زیرزمینی برای شست‌وشوهای شهری، توجه ویژه به پاک‌سازی سنگ‌فرش‌های خیابان‌ها و میادین عمومی و پرتردد با استفاده از تجهیزات خاص، نظافت پارک‌ها و مناطق سبز شهری در نوبت صبح و بعدازظهر، افزایش دفعات شست‌وشوی کانتینرها و سطل‌های ثابت جمع‌آوری زباله، نظافت بیشتر اماکن عمومی و تدوین برنامه کاری مشخص برای هر محله در شهر پس از تجزیه‌وتحلیل و سنجش نیازها و خواسته‌های مردم محلی هر منطقه، به‌عنوان دیگر راهکارهای ارائه‌شده برای سازگاری قرارداد جدید با محله‌های شهری نام برد.

شورای شهر بارسلونا همچنین اعلام کرد که این قرارداد جدید با افزایش ۱۰ درصدی منابع انسانی امکان تطبیق خدمات شهری با هر محله را بالاتر می‌برد. به‌این‌ترتیب ۴۰۰ نیروی کار دیگر به استخدام خدمات نظافتی شهر بارسلونا در می‌آیند. علاوه بر این، شورا قرارداد مذکور را به افزایش تصدی زنان، افراد دارای معلولیت و ساکنانی از بارسلونا که در معرض خطر محرومیت اجتماعی قرار دارند در پست‌های سازمانی ملزم و اعلام کرد مجری قرارداد باید تیمی متشکل از ۴۰ کارمند اطلاعات دائمی داشته باشد که در نقاط مختلف سراسر شهر فعالیت می‌کنند.

شورای شهر همچنین از افزودن ناوگان شهری جدید و پایدار سخن گفت و اعلام کرد آمار خودروهای برقی از ۲۰ درصد به ۶۶ درصد افزایش خواهد یافت که با این افزایش در مجموع ۸۷۰ وسیله‌نقلیه به بهبود کیفیت هوا در شهر کمک خواهند کرد. خودروهای این ناوگان جدید به دلیل برخورداری از ویژگی‌های عایق صدا به کاهش سروصدا نیز کمک می‌کنند. شورا در عین حال از مدلی جدید برای توزیع سطل‌های پسماند برای دسته‌بندی همه انواع زباله‌ها خبر داد که به‌معنای گروه‌بندی سطل‌های زباله انتخابی با توجه به محله‌ها برای قرار گرفتن در مکان‌های مشخص‌شده است. این امر با افزایش ۲۵ درصدی سطل‌های زباله در محلی خاص و کاهش پراکندگی آن‌ها در گوشه و کنار شهر همراه است.

اجرای قرارداد جدید نظافت در چارچوب طرح مراقبت از بارسلونا (Cuidem Barcelona) قرار دارد که تعیین‌کننده مراقبت جامع از فضای عمومی شهر است. این طرح در اکتبر سال گذشته آغاز شد و شامل سرمایه‌گذاری ۲۳۰۰ میلیون یورویی برای هشت سال آینده می‌شود. شورای شهر بارسلونا نقش مردم محلی، مغازه‌ها و مشاغل را در فرآیند پیاده‌سازی این قرارداد جدید خدمات شهری و تقسیم مسئولیت‌ها برای راه‌اندازی و اجرای صحیح خدمات از طریق برگزاری جلسات محلی و کمیسیون‌های نظارت بسیار مهم معرفی کرد.

کد خبر 572911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.