قاسم‌زاده: اصفهان تمام عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یک‌جا گردآوری کرد

شهردار اصفهان هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان، در پیامی خطاب به شهرهای خواهرخوانده اصفهان، این شهر را آرمان‌شهری برشمرد که تمام عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یک‌جا در خود گرد آورده است.

به گزارش ایمنا، هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان، در متن پیام «علی قاسم‌زاده» خطاب به شهرهای خواهرخوانده اصفهان، آمده است: «اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران و پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی است؛ این شهر، مادر شهری افتخارآمیز است که در بطن خود، هنر و معماری را پرورش داده است.

اصفهان، آرمان‌شهری است که فرهیختگانش تمام عناصر فرهنگ و تمدن اسلامی را یک‌جا در این دیار گردآوری کرده‌اند؛ از این جهت آن را نصف جهان می‌دانند. این بهشت ثانی، در اردیبهشت دیدنی‌تر از همه روزهای سال است؛ موعدی که جذابیتش موجب می‌شود تا گردشگران داخلی و خارجی فراوانی برای تماشای جمال اصفهان به این شهر سفر کنند.

بر این اساس قریب به دو دهه است که از سوم تا نهم اردیبهشت (و امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به عنوان «نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است.

به نمایندگی از هم‌شهریانم بسیار خرسندم تا شادی این روزها را با دوستان بین‌المللی‌مان در شهرهای خواهرخوانده به اشتراک بگذارم؛ به امید روزی که شما را در اردیبهشت اصفهان ملاقات کنم».

کد خبر 572883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.