سپاهان یک- استقلال یک / گذر آبی‌ها از پیچ خطرناک نقش جهان

دیدار تیم های سپاهان و استقلال با نتیجه تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر، امروز _چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۲۲ هزار نفر

گل‌ها: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۱۴) برای سپاهان؛ محمد دانشگر (دقیقه شش) برای استقلال

اخطار: سروش رفیعی (دقیقه ۱۴)، جلال الدین علیمحمدی (دقیقه ۳۹)، شهریار مغانلو (دقیقه ۶۰)، محمد کریمی (دقیقه ۶۳)، گئورگی گولسیانی (دقیقه ۸۱)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۲) از سپاهان؛ سید حسین حسینی (دقیقه ۱۳) از استقلال

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی (۸۸- مسعود ریگی)، سروش رفیعی (۷۸- میلاد جهانی)، محمدرضا حسینی (۷۸- سجاد شهباززاده)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر، جعفر سلمانی، صالح حردانی (۵۸- وریا غفوری)، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس (۴۶- سعید مهری)، امیرحسین حسین‌زاده (۷۶- ارسلان مطهری)، کوین یامگا (۸۸- آرمان رمضانی) و رودی ژستد (۵۸- سبحان خاقانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

در حساس‌ترین دیدار هفته سپاهان و استقلال در حالی به مصاف هم می‌رفتند که ورزشگاه نقش جهان پس از حدود دو سال و چهار ماه میزبان تماشاگران بود و این موضوع جو حاکم بر بازی را جذاب‌تر کرده بود. بازی نیز با حرارت بالایی آغاز شد و در حالی که سپاهان بازی را هجومی آغاز کرده بود این استقلال بود که روی اولین موقعیت خود روی یک ارسال با ضربه سر دانشگر به گل رسید. استقلال که برای خنثی کردن حملات سپاهان پرس سنگین را از یک سوم دفاعی سپاهان در دستور کار قرار داده بود روی یک ضد حمله از سپاهان ضربه خورد و فرار دیدنی محمدرضا حسینی از میانه میدان، یک پنالتی را برای سپاهان به ارمغان آورد تا قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی گولسیانی بازی را به تساوی بکشاند. بازی در ادامه متعادل و با حملات جسته گریخته دو تیم همراه بود اما در نهایت مهاجمان دو تیم از موقعیت‌ها استفاده نکردند تا بازی در نیمه نخست با تساوی به پایان برسد.

در نیمه دوم دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و به دنبال زدن گل برتری و کسب امتیازات کامل بازی بودند. بازی هجومی دو تیم اما تا حوالی دقیقه ۷۰ ادامه داشت و در ۲۰ دقیقه پایانی بازی مشخصاً شاید به دلیل شرایط بدنی بازیکنان افت کرد تا موقعیت گل خطرناکی نیز روی دروازه‌ها شکل نگیرد و بازی با همان نتیجه نیمه نخست به پایان برسد.

این تساوی هرچند فایده‌ای برای سپاهان نداشت و نتوانست با کسب سه امتیاز به سمت رتبه دوم حمله ور شود اما برای استقلال بی فایده نبود و حالا حتی در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان، اختلاف در صدر به چهار امتیاز می‌رسد، اختلافی که در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ اختلاف امتیاز بدی به شمار نمی‌رود.

شرح گل‌ها:

صفر-یک (دقیقه شش- استقلال) - کرنر کوتاه استقلالی‌ها با ارسال سلمانی از سمت چپ همراه شد تا این محمد دانشگر باشد که بالاتر از اسماعیلی فر در تیر دور با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کند.

یک-یک (دقیقه ۱۴- سپاهان، پنالتی) - با خطای سید حسین حسینی، دروازه بان استقلال روی محمدرضا حسینی، داور به سود سپاهان خطای پنالتی گرفت تا این گئورگی گولسیانی باشد که ضربه پنالتی را به گل تبدیل می‌کند.

دقایق حساس:

دقیقه چهار- ارسال سروش رفیعی از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر حسینی همراه شد اما توپ از کنار دروازه استقلال به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- بازی ترکیبی سپاهان با ارسال حسینی از سمت راست محوطه جریمه استقلال همراه شد اما در دهانه دروازه ضربه سر مغانلو راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۶- ارسال احمدزاده از سمت چپ و باز هم ضربه سر مغانلو که توپ در نهایت از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- یک ضد حمله از سوی استقلال موقعیت خوب گلزنی برای جعفر سلمانی درون محوطه جریمه سپاهان فراهم کرد اما ضربه زمینی او را رشید مظاهری در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۵- ارسال حردانی از سمت راست در تیر دور با کنترل عجیب اسماعیلی فر برای دروازه بان همراه شد که این کنترل، توپ را در چند قدمی دروازه جلوی پای ژستد انداخت اما ضربه او با تکل فوق العاده نژادمهدی دفع شد.

دقیقه ۶۰- کرنر ارسالی سروش رفیعی به مرکز محوطه جریمه و ضربه سر مغانلو که با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷- توپ در سمت چپ محوطه جریمه استقلال به نورافکن رسید و ضربه خطرناک و محکم او با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

حدود دقیقه ۳۵ دیدار باد و طوفان شدیدی در ورزشگاه شروع به وزیدن گرفت که این موضوع باعث شد گرد و خاک زیادی در ورزشگاه و اطراف زمین چمن ایجاد شود؛ اتفاقی که حتی موجب افت کیفیت تصاویر تلویزیونی هم شد.

بهترین بازیکن:

در دیداری که با نتیجه تساوی به پایان رسید، بازیکن شاخصی از دو تیم با اختلاف بهترین بازیکن میدان نبود اما می‌توان دو گلزن دو تیم یعنی دانشگر و گولسیانی را بهترین‌های تیم شان دانست.

کد خبر 572781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.