ریزش اندک بازار رمزارزها

بیت کوین درحال ورود به یک روند خنثی است، روندی که در آن در محدوده ۳۷ تا ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند و تغییرات چشمگیری از خود بروز نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۴۴۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۸۱۵ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۸ دلار و ۹۸ سنت

تغییرات: رشد ۰.۱۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۱۳ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۹۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۸۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۶۹ درصدی

سولانا (SOL): ۸۷ دلار و سه سنت

تغییرات: کاهش ۱.۶۸ درصدی

ترا (Tera): ۸۴ دلار و ۳۹ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۸۹ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۰ دلار و ۴۸ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۴۲ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۰ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۷۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۵ دلار و ۱۹ سنت

تغییرات: رشد ۰.۱۵ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

ریزش اندک بازار رمزارزها

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین درحال ورود به یک روند خنثی است، روندی که در آن در محدوده ۳۷ تا ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند و تغییرات چشمگیری از خود بروز نمی‌دهد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۵۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۱ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۵ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۲۱ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۱ واحد. (محدوده ترس)، افزایش ۶ واحدی نسبت به روز گذشته.

اخبار بازار رمزارزها

کارگروه ارزهای دیجیتال SEC برای مقابله با تخلفات این بازار گسترش خواهد یافت

گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گفته است که «کارگروه دارایی‌های دیجیتال» این کمیسیون قرار است از ۳۰ نفر به ۵۰ نفر گسترش یابد. این کارگروه روی عرضه اولیه ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی (NFT)، دیفای و سایر بخش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال نظارت می‌کند. طبق گفته‌های او این گسترش اعضا به کارگروه مذکور کمک می‌کند تا بهتر بر تخلفات بازار ارزهای دیجیتال نظارت نماید.

نهنگ‌های کاردانو از ماه مارس، بیش از ۱۹۰ میلیون واحد کاردانو را به اندوخته‌های خود اضافه کرده‌اند

بر اساس داده‌های سنتیمنت، بزرگ‌ترین آدرس‌های کاردانو در شبکه، حدوداً ۲۰۰ میلیون واحد کاردانو را از ماه مارس تا کنون جمع‎‎‎ آوری کرده‌اند. این مقدار چشمگیر با توجه به دوره‌ای که برای کاردانو اصلاً به نظر خوب نمی‌رسید، می‌تواند یک تحلیل جدید به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد روند فروش بالای کاردانو حالا در حال تغییر باشد.

ضرر ۱.۶ میلیارد دلاری حوزه دیفای از ابتدای ۲۰۲۲ تاکنون

بررسی‌های شرکت امنیت سایبری سرتیک نشان می‌دهد کلاهبرداری‌ها و حمله‌های هکری متعدد بیش از ۱.۶ میلیارد دلار به کاربران حوزه دیفای ضرر زده است. این رقم حتی از مجموع دارایی‌های سرقت شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم بیشتر بوده است. بنا بر اعلام سرتیک، بیشترین حجم سرقت با ۷۱۹.۲ میلیون دلار مربوط به ماه مارس بوده که دلیل اصلی آن حمله هکری ۶۰۰ میلیون دلاری به پروژه اکسی اینفینیتی است. این گزارش در شرایطی منتشر شد که ارزش کل دارایی‌های سپرده‌گذاری شده در دیفای طی ۳۰ روز اخیر ۱۳.۵ درصد سقوط کرده و به زیر ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

رشد ۲۰ درصدی الگورند بعد از امضای قرارداد همکاری با فیفا

پروژه بلاک چینی الگورند با فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، قرارداد همکاری امضا کرده و اسپانسر رسمی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر شده است. اعلام این همکاری سبب شد قیمت الگورند رشد حدوداً ۲۰ درصدی را تجربه کند. گفته می‌شود فیفا قصد دارد با همکاری الگورند مجموعه توکن‌های غیر مثلی خود را عرضه کند.

افت ۳۰ درصدی بهای توکن کریپتو داتکام بعد از کاهش پاداش‌های سهام‌گذاری

صرافی کریپتو داتکام به تازگی پاداش سهام‌گذاری توکن CRO را برای کارت‌های اعتباری خود به شدت کاهش داده و همین موضوع سبب شد بهای آن در کمتر از یک هفته حدود ۳۰ درصد سقوط کند. این صرافی اعلام کرده بود پاداش‌ها برای کارت‌های رده پایین به طور میانگین بین ۶۹.۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش می‌یابد. این رقم برای کارت‌های رده بالا ۵ تا ۸ درصد بوده است. این تغییرات قرار است از ابتدای ژوئن (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) اعمال شود.

پشتیبانی بزرگترین بانک خصوصی آرژانتین از بیت کوین

بانک گالیسیا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد مشتریانش می‌توانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و یواس‌دی کوین را مبادله کنند. گالیسیا این سرویس جدید را با همکاری شرکت لیریوم ای‌جی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بانک آرژانتینی در شرایطی دست به این اقدام زده که پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور بسیار گسترش یافته است. تعداد شرکت‌هایی که دستمزد کارکنان خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کنند در یک سال اخیر بیش از ۳۴۰ درصد رشد داشته است.

کاربران تلگرام می‌توانند تون کوین را در چت‌های خود مبادله کرده و بیت کوین را از طریق بات بخرند

بر اساس توییتی که بنیاد اوپن نتورک (TON) منتشر کرده، کاربران تلگرام اکنون می‌توانند در چت‌های این اپلیکیشن مستقیماً تون کوین ارسال و دریافت کنند. پیش از این، تنها ارسال ارزهای دیجیتال از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث متصل به تلگرام امکان‌پذیر بود. بنیاد اوپن نتورک می‌گوید: «این یک روش جدید برای ارسال تون کوین برای دیگر کاربران تلگرام بدون هزینه تراکنش است. با استفاده از این سرویس، دیگر به واردکردن آدرس‌های طولانی کیف پول و انتظار برای تأیید شدن آنها نیازی نخواهید داشت.
گفتنی است که کاربران علاوه بر ارسال و دریافت تون کوین، می‌توانند با استفاده از سیستم ربات کیف پول، بیت کوین را هم در اپلیکیشن تلگرام خریداری کنند.

دورسی، نووگراتز و سایلور در دفاع از استخراج بیت کوین به آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نامه نوشتند

مدیران صنعت بیت کوین در نامه‌ای که روز دوشنبه به مایکل ریگان، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نوشتند، با درخواست نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی تأثیرات زیست محیطی استخراج این ارز دیجیتال مخالفت کردند. ۵۵ مدیر شرکت‌های فعال در زمینه بیت کوین از جمله جک دورسی، مدیرعامل بلاک (Block)، مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و مایکل نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxt Digital) این نامه را تهیه کرده‌اند.

صرافی بیتفینکس معاملات اهرمی را برای ایپ کوین راه‌اندازی کرد

بیتفینکس (Bitfinex)، یکی از برترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال معاملات مارجین را برای ایپ کوین، یک توکن مبتنی بر اتریوم که به مجموعه توکن‌های غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب (BAYC) مرتبط است، راه‌اندازی کرد. در این صرافی کاربران می‌توانند توکن ایپ کوین را با اهرم نسبتاً محافظه کارانه ۱.۶۶ برابری معامله کنند. این پلتفرم همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با قرض گرفتن وجوه اضافی از بازار همتابه‌همتا این صرافی، بتوانند تا اهرم معاملات را تا ۱۰ برابر افزایش دهند.

یک کاربر برای انتقال ۲.۶۹ میلیارد دوج کوین کارمزدی تقریباً برابر با صفر پرداخت کرد

با کاهش چشمگیر کارمزد تراکنش‌های دوج کوین که آن را به ارزان‌ترین سطح خود رسانده است؛ اکنون کارمزد تراکنش‌های بزرگ نیز تقریباً به صفر رسیده است. در چنین شرایطی، یک کاربر برای جابجایی ۲.۶۹ میلیارد توکن دوج کوین به ارزش ۳۵۷,۹۲۶ دلار، کارمزدی تقریباً برابر با صفر پرداخت کرده است. این کاربر برای انجام تراکنش بزرگ خود تنها ۰.۰۰۲۲۶ واحد از این میم کوین پرداخت کرده است.

کمیسر اتحادیه اروپا خواهان همکاری برای مقررات‌گذاری جهانی ارزهای دیجیتال شد

مایرید مک‌گینس، کمیسر خدمات مالی، ثبات مالی و اتحادیه بازارهای سرمایه در کمیسیون اروپا از تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان می‌خواهد تا برای مقابله با خطرات احتمالی در بازار ارز دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند. مک‌گینس در مقاله‌ای که در رسانه آمریکایی هیل منتشر شده گفت که اتحادیه اروپا و ایالات متحده، می‌توانند رهبری جهان در ایجاد یک رویکرد نظارتی برای ارزهای دیجیتال که مزایای فناورانه را در نظر می‌گیرد و در عین حال به خطرات مهم توجه می‌کند را برعهده بگیرند.

کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این خطرات مهم شامل نوسانات دارایی‌های خاص، خطر تجارت پنهانی، احتمال استفاده از ارزهای دیجیتال توسط روسیه برای فرار از تحریم‌ها و نگرانی‌های زیست محیطی هستند. او می‌گوید برای اینکه قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال کاملاً مؤثر باشد، به هماهنگی جهانی و اصول مشترک بین‌المللی نیاز داریم.

نقشه بازار

ریزش اندک بازار رمزارزها

کد خبر 572750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.