۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
سن اعتیاد به ۱۲ سال رسیده است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سن اعتیاد پایین آمده است، گفت: یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها در استان به ویژه در شهرستان لردگان موضوع اعتیاد بوده و سن اعتیاد به ۱۲ سال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطااله حسین پورآقایی امروز_ چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه تجلیل از تولیدکنندگان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف اداره کار، سیاست‌گذاری جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها در استان به ویژه در شهرستان لردگان موضوع اعتیاد بوده و سن اعتیاد به ۱۲ سال رسیده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از اعتیاد در سنین پایین آموزش نیاز است اما در سنین بالا علاوه بر آموزش، باید اشتغال‌زایی صورت بگیرد، حتی جوان‌هایی به این بیماری مبتلا شدند که قصد ترک دارند اما هزینه کمپ ترک اعتیاد را ندارند و اگر طرح رایگان برای این افراد مدنظر باشد، مؤثر است.

حسین پورآقایی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری جهت تأمین حداقل‌های یک زندگی از دیگر وظایف اداره کار به ویژه برای خانواده‌های کم درآمد است. استان و به ویژه شهرستان لردگان از مناطق فقیرنشین هستند؛ بنابراین باید خانواده‌های کم درآمد شناسایی و حمایت شوند.

وی ادامه داد: در زمینه حقوق زنان، تسهیلات اشتغال‌زایی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی ارائه می‌شود اما افراد بعد از اخذ مدرک، زمانی که به بانک‌های عامل مراجعه می‌کنند با شرایط سختی مواجه می‌شوند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای استان چهارمحال و بختیاری گفت: چند سالی است در سطح کشور موضوع بومی‌گزینی در حوزه اشتغال کارگر و کارمند مطرح است اما در عمل آنچنان که باید رعایت نمی‌شود و همین امر اشتیاق به کار و ایجاد مشکلات سکونت را تحت تأثیر قرار داده است.

کد خبر 572747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.