رفتار تعادلی بازار کریپتوکارنسی

بیت کوین منتظر یک فضای خبری جدیدی است برای شروع یک رفتار حرکتی جدید، برآورد می‌شود که طی روزهای آتی در همین محدوده قیمتی نوسان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۴۲۶ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۸۶ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۸۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۶۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۸ دلار و ۲۲ سنت

تغییرات: رشد ۰.۱۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۱۵ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۸۶ دلار

تغییرات: رشد ۰.۶۹ درصدی

سولانا (SOL): ۸۷ دلار و ۸۰ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۰۳ درصدی

ترا (Tera): ۸۴ دلار و ۳۷ سنت

تغییرات: رشد ۱.۹۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۶۰ دلار و ۷۷ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۹۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۰ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۵ دلار و یک سنت

تغییرات: کاهش ۰.۶۹ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: نه توان عبور از سطح ۴۰ هزار دلار وجود دارد و نه توان از دست دادن سطح ۳۷ هزار دلار، بیت کوین منتظر یک فضای خبری جدیدی است برای شروع یک رفتار حرکتی جدید، برآورد می‌شود که طی روزهای آتی در همین محدوده قیمتی نوسان کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۵۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۱ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۰۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۵ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزه ا: یک هزار و ۷۱۸ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۷ واحد. (محدوده ترس)، کاهش یک واحدی نسبت به روز گذشته.

اخبار بازار رمزارزها

مدیر ارشد صرافی بیتسو به پذیرش کیف پول چیوو السالوادور امیدوار است

فیلیپه وایخو، مدیر ارشد امور شرکتی و نظارتی صرافی مکزیکی بیتسو (Bitso) به کوین تلگراف گفته است که این صرافی خدمات متولی دارایی و مبادلاتی خود را در اختیار دولت السالوادور قرار می‌دهد تا آنها بتوانند بیت کوین خریداری کنند و از اینکه بیت کوین آنها قابل تبدیل به دلار ایالات متحده است، اطمینان حاصل کنند. به گفته وایخو، کیف پول چیوو هفت ماه پس از عرضه تا حدی پر دست‌انداز خود که با مشکلات فنی و آفلاین همراه شد، توانسته به موفقیت بزرگی دست یابد. او همچنین اظهار داشت: به کمک چیوو، دیدم که چگونه بخش قابل‌توجهی از مردم به استفاده از اپلیکیشن آن برای تراکنش‌های امن و آسان روی آورده‌اند.
او به نتایج مطالعه نهاد آمریکایی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی درباره پذیرش کیف پول چیوو در بخشی از جامعه السالوادور اشاره کرد و گفت که ما معتقدیم این نشانه‌ای نسبتاً قوی از پذیرش چیوو است.

شیبا اینو به برترین دارایی در میان نهنگ‌های بزرگ اتریوم تبدیل شد

شیبا اینو پس از خروج غیرمنتظره از میان سه دارایی برتر ذخایر نهنگ‌های اتر در هفته‌های گذشته، بار دیگر به بزرگ‌ترین دارایی در میان ۱۰۰ کیف پول بزرگ شبکه اتریوم تبدیل شد. بر اساس داده‌های جدید ویل استاتس، نهنگ‌های بزرگ اتر حدود ۹۹۰ میلیون دلار شیبا اینو در اختیار دارد که این میم کوین را بالاتر از توکن بومی صرافی FTX در رده اول قرار می‌دهد. گفتنی است که نهنگ‌ها ۸۸۰ میلیون دلار توکن FTT نیز در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند.

شرکت بیت‌فارمز بیش از ۵,۶۰۰ بیت کوین در اختیار دارد

شرکت استخراج بیت کوین بیت‌فارمز (Bitfarms) گزارش عملیاتی خود برای ماه آوریل ۲۰۲۲ را منتشر کرده است. در این گزارش آمده که شرکت بیت‌فارمز تا روز ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، تعداد ۵,۶۴۶ بیت کوین در اختیار دارد. این میزان بیت کوین بر اساس قیمت بیت کوین ۳۸,۵۰۰ دلاری، ارزشی معادل ۲۱۷ میلیون دلار دارد. همچنین بیت فارمز گفته در ماه آوریل ۴۰۵ بیت کوین جدید استخراج کرده که رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

معافیت مالیاتی آلمان برای کسانی که ارز دیجیتال خود را یک سال نگهداری کنند

آلمان اخیراً به‌عنوان یک کشور دوستدار ارزهای دیجیتال شهروندان را تشویق کرده تا برای عدم پرداخت مالیات، ارزهای دیجیتال خود را نگه‌دارند. اداره مالیات مرکزی فدرال آلمان به دلایل مالیاتی، ارزهای دیجیتال را به عنوان پول خصوصی به رسمیت می‌شناسد. این بدان معناست که ارزهای دیجیتال نه پول قانونی و نه نوعی ارز خارجی هستند و در عین حال، به‌عنوان دارایی نیز در نظر گرفته نمی‌شوند. در چنین شرایطی، اگر افراد ارزهای دیجیتال خود را به مدت ۳۶۵ روز نگهداری کنند و پس از این دوره یک‌ساله آنها را به فروش برسانند، تمام سودهای حاصل‌شده معاف از مالیات خواهند بود. با این حال، اگر کسی ارز دیجیتال خود را قبل از پایان دوره نگهداری که به‌عنوان دوره سوداگری نیز شناخته می‌شود؛ ارز دیجیتال خود را به فروش برساند، باید مالیات بر عایدی سرمایه در کل میزان سود خود را در صورتی که بیش از ۶۰۰ یورو باشد، بپردازد.

این بدان معناست که هرگونه سود به دست آمده از ارزهای دیجیتال پس از گذشت یک سال، بدون توجه به نحوه استفاده از آن در طول دوره نگهداری، معاف از مالیات خواهد بود.

پروتکل آنکور خدمات وام‌دهی با بهره شناور راه‌اندازی کرد

بر اساس اعلام وو بلاک چین، کاربران در پروتکل وام‌دهی و وام‌گیری آنکور (Anchor) در شبکه ترا (Terra) اکنون می‌توانند سود شناور دریافت کنند. در حال حاضر نرخ بهره برای ذخایر ۲۰۹ میلیون دلاری این پروتکل در سطح ۱۸ درصدی قرار دارد. در پروتکل‌های وام‌دهی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال (وام‌گیرندگان) به سرعت می‌توانند به دارایی مدنظر خود دست پیدا کنند و وام‌دهندگان نیز از وجوه خود به‌صورت مداوم سود دریافت می‌کنند. سودی که می‌تواند با بهره پایدار یا شناور به دست بیاید. مزیت اصلی بهره شناور، توانایی وام‌دهندگان برای قفل کردن وجوه خود با نرخ متوسط بالاتر از زمان پایان قرارداد است. اشکال عمده آن نیز کاهش نرخ بهره با اشباع بازار آن است.

دو نهنگ بزرگ اتریوم حدود ۹ میلیون دلار ایپ کوین خریده‌اند

دو نهنگ بزرگ اتریوم که دارای مقدار زیادی توکن شیبا اینو هستند، اخیراً حدود ۹ میلیون دلار ایپ کوین نیز خریده‌اند. این نهنگ‌ها با نام جیرایا (Jiraiya) و بومبور (Bombur) هر کدام به‌ترتیب حدود ۸.۱ میلیون دلار و ۱.۲ میلیون دلار ایپ کوین خرید کرده‌اند. گفتنی است جیرایا حدود ۳۹.۶ میلیون دلار شیبا اینو و ۸.۶ میلیون دلار ایپ کوین انباشت کرده است. نهنگ بومبور نیز دارای تقریباً ۱۹ میلیون دلار شیبا اینو و ۱۶ میلیون دلار ایپ کوین است.

جهش ۱۰ درصدی ترون به‌دنبال اخبار راه‌اندازی استیبل کوین

به‌دنبال انتشار اخبار راه‌اندازی استیبل کوین الگوریتمی ترون و استقبال کاربران جدید، قیمت این توکن با جهشی ۱۰ درصدی روبه‌رو شد. اخیراً جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، اعلام کرده بود توسعه‌دهندگان این شبکه قصد دارند یک استیبل کوین الگوریتمی راه‌اندازی کنند که همین موضوع باعث افزایش تعداد کاربران شد و اکنون تعداد کل آدرس‌های موجود در شبکه ترون به ۹۰ میلیون مورد رسیده است. با این حال، رشد ترون به‌تازگی با اصلاح همراه شده است و اکنون هر واحد از این ارز دیجیتال با ۶.۶ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۰.۰۷ دلار معامله می‌شود.

کاهش نصب خودپردازهای جدید بیت کوین در چهار ماه گذشته

برای چهارمین ماه متوالی، سرعت نصب دستگاه‌های خودپرداز جدید بیت کوین کاهشی بوده است. سال گذشته و در ماه اوت (مرداد) رکورد نصب بیشترین تعداد خودپرداز جدید بیت کوین با ۲٬۰۳۷ دستگاه ثبت شده است اما در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰)، این رقم به ۱٬۶۷۸ دستگاه رسید. در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین گذشته نیز این آمار به‌ترتیب به ۹۷۰، ۷۵۷ و ۷۳۹ دستگاه رسیده است. دستگاه‌های خودپرداز یک هدف مهم برای اقتصاد بیت کوین هستند و گفتنی است که السالوادور با ۲۰۵ دستگاه، ۷۰ درصد از خودپردازهای آمریکای جنوبی را میزبانی می‌کند.

کد خبر 572664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.