افزایش ۲۰۰ درصدی ورود و خروج به اصفهان در نخستین روز تعطیلات عید فطر

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش ۲۰۰ درصدی تردد در محورهای برون شهری استان در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: در محور کاشان - قم، کاشان - نیاسر و کاشان - قمصر ترددها بی‌سابقه بود، این افزایش تقاضا برای سفر گاهی تراکم ترافیک و کندی عبور و مرور را ایجاد کرده است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در تعطیلات عید فطر شاهد افزایش تردد در محورهای برون شهری بودیم، در روز گذشته آمار ورود و خروج به استان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافت و امروز نیز افزایش بی سابقه ترددها ادامه پیدا کرد.

وی محورهای آزادراه کاشان - قم، کاشان - نیاسر، کاشان - قمصر، اصفهان - شهرضا، نجف‌آباد – داران و اصفهان - زیار را از محورهای پرتردد استان اعلام کرد و افزود: در محور کاشان - قم، کاشان - نیاسر و کاشان - قمصر ترددها بی سابقه بود، این افزایش تقاضا برای سفر گاهی تراکم ترافیک و کندی عبور و مرور را ایجاد کرده که با تلاش پلیس راه، مدیریت ترافیک اعمال شده و ترددها در حال انجام است و اکنون مشکل خاصی از نظر تردد نیست.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان تراکم ترافیک را به دلیل تقاضای زیاد سفر دانست و گفت: این حجم بی‌سابقه از ترددها، محورهای برون شهری مناطق شمال استان و همچنین شهر کاشان را درگیر کرده اما اکنون مسیر آزادراه قمصر - کاشان باز است، صبح امروز این محور دچار تراکم ترافیک بود اما در ساعت سه بعد از ظهر ترافیک روان‌تر شد گرچه هنوز ترافیک پرحجم است اما مشکل خاصی از نظر تردد وجود ندارد.

سرهنگ زارع به مسافرانی که قصد رفت و آمد در جاده‌های برون شهری استان را دارند توصیه کرد به مدیریت سفر توجه داشته باشند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقاضای سفر در این محور زیاد بود به نظر می‌رسد کسانی که قصد عبور و مرور در محورهای شمالی استان را داشته باشند باید منتظر تراکم ترافیک هم بمانند به همین دلیل توصیه ما این است که سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی از دیگر توصیه‌های ضروری برای مدیریت زمان سفر را پیش‌بینی زمان مناسب برای برگشت دانست و تاکید کرد: در نظر گرفتن زمان کافی برای رسیدن به مقصد و خودداری از شتاب برای ایمنی سفرها ضروری است. همچنین امیدواریم مسافران اخبار ترافیک را از منابع معتبر پیگیری و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 572656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.