آیت‌الله رئیسی: یقین دارم روند گسترش روابط دو کشور در دوره پیش‌رو تسریع خواهد شد

رئیس جمهور در گفت و گو با همتای ترکمن خود، با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و ترکمنستان در دوره ریاست جمهوری قبلی این کشور، گفت: یقین دارم در دوره پیش رو نیز این روند با مدیریت جنابعالی تسریع خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت و گوی تلفنی «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، با تبریک عید سعید فطر به وی و مردم کشورش، اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که به برکت عید عظیم فطر، پیشرفت و آرامش پایدار را نصیب دولت و ملت دوست و همسایه و همه ملت‌های جهان کند.

رئیس جمهور افزود: با تدابیر پدرتان در دوره ریاست جمهوری قبلی ترکمنستان، تعاملات تهران و عشق‌آباد در عرصه‌های مختلف از جمله همکاری‌های گازی، ترانزیتی و ریلی پیشرفت خوبی داشت و یقین دارم در دوره پیش رو نیز این روند با مدیریت جنابعالی تسریع خواهد شد.

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان، گفت: از خداوند برای جنابعالی و ملت برادر و همسایه ایران سلامتی، رفاه، آبادانی و شکوفایی مسالت می‌کنم.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به فرارسیدن سی‌امین سال برقراری روابط میان دو کشور، تصریح کرد: در سال‌های سپری شده از برقراری روابط میان تهران و عشق‌آباد، روابط در تمامی زمینه‌ها به شکل فعالانه گسترش و تکامل یافته است. ترکمنستان علاقمند است با توجه به ظرفیت‌های متنوع و متعدد موجود، تمام تلاش خود را برای تسریع در روند ارتقای سطح تعاملات دوجانبه به کار بگیریم و قطعاً فعال بودن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی کمک زیادی به تحقق این هدف خواهد کرد.

کد خبر 572639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.