آئین اختتامیه مسابقه‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۵

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوراسگان الگوی فرهنگی بسیار خوبی در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی از دیرباز تا کنون بوده است و به جرئت می‌توان گفت بسیاری از این برنامه‌ها در دیگر نقاط شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _سه‌شنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین اختتامیه مسابقه‌ها و ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای کوثر منطقه ۱۵، اظهار کرد: مردم شریف خوراسگان در دیانت، صداقت و ایمان همیشه سرآمد و زبان زد بوده و خواهند بود و گواه این مدعا تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید به انقلاب بوده است و اکنون نیز با گرامی داشتن یاد آنها و با برگزاری ویژه برنامه‌هایی خاص مانند برنامه پیاده‌روی آخرین لحظه، اولین پیمان در پایان هر سال قبل از تحویل سال به سوی گلستان شهدا (که این برنامه در حال ثبت ملی است)، خود را در پاس داشتن آئین‌های ملی مذهبی اثبات کردند و حتی برگزاری قافله عظیم عزاداری حضرت علی (ع) در روز شهادت آن حضرت که در نوع خود در استان کم‌نظیر است و به غیرت دینی مذهبی و دینداری مردم خوراسگان بازمی‌گردد که این اعمال نشأت گرفته از آموزه‌های علمای بزرگ این شهر مانند آیت الله ربانی (امام جمعه فقید) و آیت الله علوی و دیگر عالمان بزرگ و وارسته این دیار بوده که به ما رسیده و این عشق به اهل بیت (ع) با عشق حضور شهروندان در این برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر همراه شده است.

وی افزود: خوراسگان الگوی فرهنگی بسیار خوبی در برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی از دیرباز تا کنون بوده است و به جرأت می‌توان گفت بسیاری از این برنامه‌ها در دیگر نقاط شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شکل گرفته در سطح شهر، تصریح کرد: رویکرد این دوره مدیریت شهری محله محوری و پررنگ‌تر شدن نقش مساجد در جامعه است که اکنون و قطعاً شاهد فعالیت‌های کانون‌های مساجد سطح شهر هستیم که این رویکرد به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که خط دو مترو به طرف خیابان جی شرقی و تا آرامستان رضوان جهت رفاه حال شهروندان امتداد یابد که در حال حاضر مطالعات آن در حال انجام است و در صورت تحقق بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد، همچنین در شرق در حال احیای کوه نخودی هستیم تا منطقه‌ای گردشگر پذیر و تفریحی مانند کوه صفه ایجاد شود که این مورد نیز از مطالبات و حق شهروندان است.

به گزارش ایمنا، آئین اختتامیه مسابقه‌ها و ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای کوثر این منطقه با حضور پرشور و چشمگیر شهروندان منطقه ۱۵ مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در این اختتامیه که در فرهنگسرای کوثر و در قسمت‌های مختلف، شاد و متنوع با حضور پررنگ شهروندان خوراسگان برگزار شد، از شرکت کنندگان در برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی انجام شده در طول ماه مبارک رمضان با اهدای جوایزی به قید قرعه تجلیل و قدردانی شد. مسابقه‌های برگزار شده در این ماه رمضان تازگی و ویژگی‌های خاص به خود را داشت که از جمله آن می‌توان به مسابقه پیامکی روزانه در رده سنی آزاد، نوگلان قرآنی و جوانه‌های بهشتی که شامل روزه اولی‌ها می‌شد، را نام برد.

از دیگر نکات و ویژگی‌های این مسابقات باید به استقبال بالا و دنبال کردن مستمر این برنامه‌ها توسط شهروندان منطقه اشاره کرد که علاوه بر تعصب بالای مذهب و فرهنگ دوست بودن آنان نشانگر اطلاع‌رسانی به موقع و به جای شهرداری منطقه ۱۵ در سطح شهر اشاره کرد.

کد خبر 572618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.