از شهد قلم تا اصفهان‌گردی در منطقه ۱۱

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ویژه برنامه‌های این منطقه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان را تشریح کرد.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از پانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله رویداد یادها و نام‌ها محفل ادبی مشاعره تجلیل از هنرمندان برنامه رادیویی، جنگ ویژه کودک، مسابقه، نمایش طنز با محوریت رهنان و آداب و رسوم فرهنگ و هنر ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۱ شهرداری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «یادها و نام‌ها» روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه در بوستان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه «شهد قلم» نیز روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه در سینما مهتاب برگزار خواهد شد که محفل ادبی شعرای رهنان در دو بخش با لهجه اصفهانی و رهنانی و کلاسیک با موضوع اصفهان است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه دیگر برگزاری «گلواژه‌های ادب» روز هفدهم اردیبهشت‌ماه در سینما مهتاب است که در این برنامه مشاعره نوجوانان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز هجدهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه «در محضر هنرمندان» در سینما مهتاب برگزار و تجلیل و تکریم از مفاخر ادبی و هنری رهنان و معرفی کتب و آثار ادبای منطقه انجام می‌شود، گفت: در ویژه‌برنامه «پادشاه و تلخک» که روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت‌ماه در بوستان‌های منطقه برگزار می‌شود، اجرای نمایش خیابانی با موضوع اصفهان را خواهیم داشت.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت‌ماه ویژه برنامه «رهنان در گذر زمان» در بوستان‌های منطقه برگزار می‌شود که در آن نقالی آداب و رسوم صنایع دستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ویژه برنامه «رادیو رهنان» که در بوستان شهدای مدافع حرم روز پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، شنیدنی‌های رهنان در قالب نمایش طنز رادیویی معرفی مشاهیر و آداب و رسوم و سنت‌های رهنان در قالب رادیویی را خواهیم داشت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در طول هفته فرهنگی اصفهان در فرهنگسراهای منطقه برنامه «قصه گویی اصفهان دیار کهن» برگزار می‌شود که شامل قصه گویی با موضوع اصفهان ویژه کودکان است، اظهار کرد: همچنین مسابقه نقاشی «اصفهان من، شهر زندگی» در فرهنگسراهای منطقه در هفته فرهنگی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه دیگر در فرهنگسراهای منطقه، «نمایش پشت پرده اصفهان» است که روز هجدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که در آن اجرای تئاتر شاد و آموزنده با موضوع اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

محمدحسینی گفت: در ویژه برنامه «رسم ماندگار» نیز که روز هجدهم اردیبهشت ماه در سینما مهتاب برگزار می‌شود، رونمایی و آغاز طرح پژوهشی آئین‌ها و آداب و رسوم مردم رهنان را خواهیم داشت و در همین روز ویژه برنامه اصفهان گردی در فرهنگسراهای منطقه با برگزاری اردوی درون شهری برگزار می‌شود.

کد خبر 572588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.