تجسم علت افزایش سطح دریاها از طریق هنرهای خیابانی در فلوریدا

گروهی از خلاقان سن‌پترزبورگ، شهری واقع در ایالت فلوریدای آمریکا، با نصب آثار هنری خود در خیابان‌ها، مردم را به تامل در مورد بحران افزایش سطح آب دریاها دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سن‌پترزبورگ یکی از شهرهای ساحلی ایالت فلوریدای آمریکا به شمار می‌رود که همواره در معرض لطمه‌های ناشی از بالا رفتن سطح آب دریاها قرار دارد و مردم آن تاکنون لحظات ناخوشایندی را از این رویداد تجربه کرده‌اند. از آن‌جا که تغییرات اقلیمی نقش مهمی در بالا رفتن سطح آب دریاها ایفا می‌کند و بشر سهم اصلی وقوع این رویداد را به عهده دارد، مدیران سن‌پترزبورگ خلاقان شهر را به ایده‌پردازی برای حل بحران تغییرات اقلیمی و تبعات ناشی از آن دعوت کرده‌اند.

یکی از جالب‌ترین ایده‌های مطرح شده از سوی گروهی از خلاقان، برگزاری نمایشگاهی از هنرهای خیابانی بوده است که به شیوه‌ای خلاق و جذاب، مردم را به بحث در مورد علت بالا رفتن سطح آب دریاها ترغیب می‌کند. مدیران سن‌پترزبورگ امیدوار هستند که این اقدام مردم را از نقش خود در افزایش دمای هوا و تبعات منفی ناشی از آن نظیر بالا رفتن سطح آب دریاها آگاه کند و آن‌ها را به تغییر سبک زندگی خود در راستای بهبود وضعیت سوق دهد.

تجسم علت افزایش سطح دریاها از طریق هنرهای خیابانی در فلوریدا

گزارش‌ها حاکی است که اگر وضعیت آب‌های اطراف سن‌پترزبورگ فلوریدا بهبود نیابد، سطح آب دریاها تا سال ۲۱۰۰، دست کم به میزان ۹ فوت افزایش خواهد یافت که این میزان افزایش، پنج برابر بیشتر از میزان بالا رفتن آب دریاها در سایر نقاط دنیا خواهد بود. چنانچه بشر امروز برای کاهش احتمال وقوع این رویداد نکوشد، خطرات ناشی از آن می‌تواند در دهه‌های آینده به مهاجرت بسیار ی از جوامع از شهر یا حتی مرگ آن‌ها منجر شود.

نمایشگاه هنرهای خیابانی سن‌پترزبورگ که "تیدال" (TIDAL )نام دارد، آثار هنری زیادی را در بر گرفته که هر یک شامل اطلاعاتی مفید در مورد اثرات تغییرات اقلیمی بر کره خاکی و ساکنان آن است. مردم با خواندن این اطلاعات از نقش خود در به حداقل رساندن بحران ذکر شده آگاه می‌شوند و به تبادل ایده‌های خود به هنگام تماشای آثار هنری با یکدیگر برای حل آن می‌پردازند.

تجسم علت افزایش سطح دریاها از طریق هنرهای خیابانی در فلوریدا

کد خبر 572587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.