عزم بوستون برای مبارزه با اثرات جزایر گرمایی

مدیران بوستون، واقع در ایالت ماساچوست آمریکا، اخیرا از آغاز یک نوآوری تحت عنوان "بوستون: مقاوم در مقابل تغییرات اقلیمی" رونمایی کرده‌اند و در نظر دارند اثرات کوتاه‌مدت و درازمدت این بحران نظیر افزایش سطح دریاها، بارش و گرمای شدید را بر زندگی مردم به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نابرابری در میان شهرنشینان یکی از داغ‌ترین موضوعات چند سال اخیر بوده که به‌ویژه پس از شیوع بیماری کووید -۱۹، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. مدیران شهرهای مختلف جهان برای کاهش اثرات آن بر زندگی بشر کوشیده و آن را برای مهار بیماری کووید -۱۹ نیز ضروری دانسته‌اند. از دیگر بحران‌های پیش روی ساکنان کره خاکی می‌توان به تغییرات اقلیمی اشاره کرد که تبعات منفی زیادی بر سلامت انسان‌ها و محیط‌زیست به جا گذاشته است.

در این راستا، مدیران بوستون نوآوری‌های بسیاری ارائه داده و عزم خود را جزم کرده‌اند دمای هوای محیط را تا حد زیادی کاهش دهند. از آن‌جا که در شهرهای آمریکایی و به‌ویژه در بوستون، مردم طبقه پایین بیشترین لطمه‌ها را از تغییرات اقلیمی متحمل شده‌اند، مدیران شهر تدابیر جدیدی اندیشیده‌اند به این امید که اثرات جزایر گرمایی را بر شهر به حداقل برسانند و از این طریق، کاهش نابرابری را برای ساکنان نیز به ارمغان آورند.

عزم بوستون برای مبارزه با اثرات جزایر گرمایی

اعمال استراتژی‌هایی در سطح شهر

مدیران بوستون در نظر دارند در طرح جدید خود برای مبارزه با اثرات جزایر گرمایی، پنج منطقه اصلی شهر با بیشترین آسیب‌پذیری ناشی از تغییرات آب‌وهوایی را در اولویت قرار دهند با این هدف که رفاه و سلامت را بیش از قبل برای ساکنان آن‌ها به ارمغان آورند و حس برابری میان آن‌ها و افراد غنی‌نشین را تقویت کنند.

پیش از این نیز، اقدامات بسیاری در راستای کاهش اثرات جزایر گرمایی در بوستون پیاده شده بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تلاش برای حفظ و گسترش فضاهای سبز، کاشت سالانه درختان در مکان‌های عمومی، ترغیب مردم به سبز سازی محیط‌های منازل خود و افزایش بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی اشاره کرد.

کد خبر 572578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.