از قتل ۲ نفر در تیراندازی تا کشف ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

قتل دو نفر در تیراندازی مراسم فاتحه‌خوانی، قطع دست مردی زحمتکش، سرقت از انباری‌های حکیمیه توسط زن جوان، لو رفتن عمو و برادرزاده سارق با یک پیامک، سرقت با شگرد باربری، کشف ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سهراب حسین نژاد، رئیس پلیس آگاهی خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی که منجر به قتل دو نفر در شهرستان اهواز شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مستمر و کار اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم در تحقیقات پلیس صراحتاً به تیراندازی منجر به قتل اعتراف کرد و و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

قطع دست مردی زحمتکش

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: صبح روز جاری حادثه‌ای دلخراش در شهرک صنعتی ایوانکی رخ داد و بر اساس گزارش‌ها جوانی حدوداً ۳۰ ساله درحال کار بوده است که دست چپ وی از قسمت بازو زیر دستگاه می‌رود.

وی افزود: از آن جایی که به جهت برودت و شرایط هوا امکان پرواز بالگرد از بیمارستان‌های گرمسار و سمنان وجود نداشت، طی هماهنگی‌های صورت گرفته مصدوم با آمبولانس به فرودگاه ایوانکی منتقل شد و پس از آن از طریق بالگرد اورژانس در حال انتقال به بیمارستان‌های تهران است.

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: زمانی که آسیب رخ داد تا زمانی که هلیکوپتر مصدوم را تحویل گرفت، حدود ۴۰ دقیقه بود و زمانی که برای پیوند عضو در نظر گرفته می‌شود بین چهار تا شش ساعت است. امید است با اقداماتی که در ادامه انجام می‌شود، بتوان خبرهای خوبی را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرد.

سرقت از انباری‌های حکیمیه توسط زن جوان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: پس از افزایش سرقت از انباری‌هایی در محله حکیمیه دستگیری سارق یا سارقان در دستور تیمی از مأموران کلانتری حکیمیه قرار گرفت و گشت‌زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی افزود: طی انجام تحقیق و بررسی‌های پلیسی، مأموران متوجه شدند سارق یک زن است که با یک دستگاه خودروی سواری رانا در مکان‌های سرقت حاضر می‌شود.

وی با بیان اینکه با رصدهای صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، ادامه داد: با اخذ مجوز قضائی، متهم در یک عملیات منسجم پلیسی در مخفیگاه خود دستگیر و در بررسی از این مکان ۳۰۰ قلم انواع اموال سرقتی اعم از بخاری، فرش، پتو، جعبه آچار و پارچه کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهم که خانمی ۳۵ ساله است در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره بزه انتسابی و سرقت از انباری‌های محله حکیمیه اعتراف کرد و با جانمایی مکان‌های سرقت، مال‌باختگان شناسایی شدند. بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده دو میلیارد ریال محاسبه شده است و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

لو رفتن عمو و برادرزاده سارق با یک پیامک

عمو و برادرزاده سارق دزدانی که ۲۵ تن شمش مس را سرقت کرده و در یک سوله نگهداری می‌کردند، با یک پیامک لو رفتند. این دزدان حرفه‌ای با داستان‌سرایی و روایت یک سرقت مسلحانه دروغین سعی در فریب پلیس و شاکی داشتند. غافل از اینکه نقشه دزدی هفت میلیاردی آنها خیلی زود فاش می‌شود و دستبند به دست در حیاط پلیس آگاهی می‌ایستند.

متهم این پرونده اظهار کرد: قرار بود این بار مس از کرمان به تهران بیاید. کامیون برای من بود و قرار بود این بار را بیاورم اما عمویم نقشه کشید و همه چیز را عوض کرد. او یک داستان دروغین طراحی کرد تا بار مس را سرقت کند.

بار مس برای یک مرد کارخانه‌دار بود و قرار بود بار را به کارخانه او ببریم. وقتی بار را به تهران آوردیم، عمویم گفت که داستان‌سرایی کنیم و به دروغ بگوییم بار را سرقت کرده‌اند. بعد تمام شمش‌ها را به سوله‌ای که عمویم اجاره کرده بود، منتقل کردیم. همان زمان هم به مرد کارخانه‌دار گفتیم که گرفتار یک گروه سارق خشن و مسلح شدیم.

او هم پلیس را خبر کرد و برای پلیس هم ماجرای سرقت مسلحانه را تعریف کردیم. داستان ما به قدری دقیق بود که در ابتدا کسی به ما شک نکرد. دستگیری ما از یک پیامک شروع شد؛ البته گویا از قبل، پلیس به محلی که گفته بودیم سرقت مسلحانه در آنجا رخ داده است، رفته بود و بعد از تحقیقات هیچ سرنخی از سرقت پیدا نکرده بود. به همین علت کمی به ما مظنون شده بودند و ما را زیر نظر گرفتند و در کل رصد می‌شدیم.

یک شب عمویم به من پیام فرستاد و درباره شمش مس‌ها حرف زد. همین مسأله باعث شد لو برویم و دستگیر شویم. عمویم سوله‌ای را در شمال غرب تهران اجاره کرده بود. می‌خواستیم سر فرصت وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد آن‌ها را بفروشیم. قرار این بود که این شمش‌ها را به یک مرد خارجی بفروشیم و از مرز رد کنیم. شمش‌ها هفت میلیارد تومان می‌ارزید و پول خوبی گیر ما می‌آمد اما خیلی زود پیش از اجرای نقشه لو رفتیم و دستگیر شدیم.

سرقت با شگرد باربری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری زورگیری که در پوشش باربری با همدستی دو جوان دیگر از مسافرش سرقت کرده بود، خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته در پی دریافت پیامی از سوی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در خصوص سرقت خودروی وانت پیکان حامل پنج چرخ صنعتی در محدوده سه راه سیمان، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله رئیس و تیم عملیاتی کلانتری امین آباد در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بدو ورود مأموران، دو مالباخته با حالت پریشان به مأموران مراجعه و یکی از آنها که از اتباع کشور همسایه بود اظهار کرد که دقایقی قبل از بازار تهران برای انتقال پنج چرخ خیاطی صنعتی به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال به مقصد پاکدشت یک وانت پیکان کرایه کردم، در مسیر یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با دو سرنشین راه ما را بستند و به بهانه اینکه دقایقی قبل خودرو شما با خودرو ما برخورد کرده با گاز اشک‌آور بنده را زدند و خودرو و بار را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: راننده خودرو که جوانی ایرانی بود گفته‌های صاحب بار خود را تأیید و اعلام کرد که در خصوص سرقت خودرو خود شاکی هستم. هر دو مالباخته برای بررسی‌های تخصصی به کلانتری امین آباد منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مأموران انتظامی به حرف‌های مالک خودرو مشکوک و احتمال همدستی وی با سارقان اصلی متصور شد و طی بررسی‌های تخصصی و با استفاده از شیوه و شگرد خاص پلیسی راننده خودرو که ابتدا خود را مالباخته معرفی و قصد اعلام سرقت خودرو خود را داشت، به بزه انتسابی معترف و اقرار کرد که با دو سارق دیگر همدست است و همه ماجرای پیش آمده و سرقت خودرو نیز ساختگی و به قصد سرقت بار مالباخته بوده است. با اعترافات متهم پرونده در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری دیگر سارقان نیز در دستور کار پلیس ری قرار دارد.

کشف ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مرزبانان استان هرمزگان مستقر در آب‌های خلیج فارس با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر آب‌های انحصاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه سیریک و قشم، از خروج محموله سنگین سوخت قاچاق به خارج از مرزهای کشور جلوگیری کردند.

وی افزود: مرزبانان طی دو عملیات رزمی و تاکتیکی در مرزهای شهرستان سیریک و قشم، موفق به کشف ۳۰۷ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۹۲۲ میلیون ریال شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه شناسایی و دستگیری عوامل قاچاق سوخت در دستور کار مرزبانان است، ادامه داد: با توجه به پیامدهای مخرب و تأثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان سوخت و برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق سوخت در مرزهای کشور، به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

کد خبر 572520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.