۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
دفاع شورای شهر اراک از حقوق کارگران

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت: کارگر حق دارد حقوق مناسب و شرایط مناسب کاری را مطالبه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داود قربانی امروز _ دوشنبه، دوازدهم اردیبهشت ماه_ در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شورای اسلامی شهر اراک ضمن تبریک روز کارگر به جامعه کارگران استان مرکزی به ویژه شهر اراک، اظهار کرد: کارگر با رنج بسیار، بار جامعه‌ای را به دوش می‌کشد و حداقل وظیفه آن جامعه، برآوردن نیازهای اولیه او از قبیل امنیت شغلی، مسکن و بیمه است.

وی روز معلم را نیز به ایثارگران عرصه علم و دانش تبریک گفت و افزود: کارگر در هر کجا که باشد بی شک ستون فقرات جامعه است، این کارگر است که اقتصاد را می‌چرخاند، تولید را بنا می نهد و برای کشورش ثروت و سرمایه تولید می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: کارگر حق دارد حقوق مناسب و شرایط مناسب کاری را مطالبه کند. در کشوری که نظام آن اسلامی است، شایسته نیست دستمزد کارگر معوق باشد. به اندازه کافی مسئولین ادوار گذشته در منفعت طلبانه اجرا کردن اصل ۴۴ قانون اساسی برای کارگران و صنایع کشور مشکل ایجاد نموده و عملاً با رانت ایجاد شده حقوق بیت المال را ضایع کردند و برای خود بنای بیت الحال پایه گذاری کردند.

وی افزود: کارگر بی سرپناه و بدون حمایت و مورد استثمار قرار گرفته چگونه و با چه ابزاری می‌تواند از حق و حقوق خود دفاع کند. لذا انتظار است، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، ظلمی که مسئولین گذشته در منصب‌های مختلف بر پیکره صنایع و نیروی انسانی وارد نموده‌اند، جبران نمایند.

قربانی گفت: فراموش نکنیم مولای متقیان حضرت علی (ع) یک کارگر بودند، همچنین نباید فراموش نکنیم پیامبر بزرگ اسلام (ص) فرمودند: «کم دادن مزد کارگر از گناهان کبیره است»؛ و این در حالی است که در جامعه‌ای که بنیاد آن، انقلاب آن و راه آن اسلام ناب محمدی است، کارگر مظلوم واقع شده است و قراردادهای سفید امضا یا کارگران بدون قرار داد را در مجموعه‌های فراوان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل کارگران و دولت به عنوان خدمتگزار این قشر هستند، ادامه داد: کارگران در روز سختی سپر بلای این جامعه بوده و هستند و امروز ما توقع عدالت اجتماعی، امنیت شغلی، حقوق عادلانه و شرایط استاندارد کاری را برای کارگران داریم، شهرداری اراک باید در این خصوص پیشگام باشد و وضعیت کارگران شرکتی این مجموعه باید بهبود یابد.

کد خبر 572514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.