۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رشد ۲.۱۵ درصدی بیت کوین

مدتی است که بیت کوین بین محدوده ۳۷ هزار دلار و ۴۵ هزار دلار نوسان می‌کند در صورت تداوم رفتار احتمال ورود به یک کانال خنثی را برای بیت کوین خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۸۴۰ دلار

تغییرات: رشد ۲.۱۵ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۸۳۷ دلار

تغییرات: رشد ۲.۲۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۸ دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۶۲۲ دلار

تغییرات: رشد ۵.۴۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۷۸۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۵ درصدی

سولانا (SOL): ۸۸ دلار و ۵۱ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۹۴ درصدی

ترا (Tera): ۸۲ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: رشد ۲.۴۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۵۸ دلار و ۹۹ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۱۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۱ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۳۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۵ دلار و ۲۲ سنت

تغییرات: رشد ۱.۳۷ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

رشد ۲.۱۵ درصدی بیت کوین

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: همانطور که روز گذشته پیش بینی می‌شد بیت کوین به سطح حمایتی ۳۷ هزار دلار واکنش مثبت نشان داد و شاهد رشد ۲.۱۵ درصدی آن بودیم، لذا پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی تا محدوده ۴۰ هزار دلار حرکت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۸۱ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۲ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۹۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۵۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۴ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۷۲۹ میلیارد دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۲۸ واحد. (محدوده ترس)، افزایش پنج واحدی نسبت به روز گذشته.

رشد ۲.۱۵ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

باشگاه لوکس آمریکایی پذیرش ارزهای دیجیتال را شروع می‌کند

باشگاه اکویی‌ناکس که یکی از لوکس‌ترین مجموعه‌های ورزشی جهان به شمار می‌رود، پذیرش ارزهای دیجیتال را شروع خواهد کرد. به گزارش نیویورک پست، اکویی‌ناکس برای دریافت هزینه‌ها در قالب ارزهای دیجیتال از بیت‌پی کمک می‌گیرد. این باشگاه ورزشی قرار است فهرست ارزهای مورد پذیرش خود را به زودی اعلام کند. گفتنی است هزینه عضویت ماهانه این باشگاه به همراه دسترسی به خدمات ویژه ۵۰۰ دلار است.

سامسونگ می‌خواهد یک ETF بلاک چینی را در بورس هنگ‌کنگ ثبت کند

شرکت مدیریت سرمایه سامسونگ قصد دارد در نیمه نخست سال جاری یک صندوق قابل‌معامله (ETF) بلاک چینی در بورس هنگ‌کنگ ثبت کند. سامسونگ در حالی از این تصمیم پرده برداشته که اخیراً ۲۰ درصد از سهام امپلی‌فای (Amplify)، شرکت آمریکایی فعال در زمینه راه‌اندازی ETF، را خریداری کرده است. به‌موجب قرارداد ۳۰ میلیون دلاری با شرکت امپلی‌فای، سامسونگ می‌تواند محصولات این شرکت آمریکایی را در آسیا عرضه کند. در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً سامسونگ به این زودی‌ها صندوق قابل‌معامله خود را در بورس کره جنوبی ثبت نکند و دلیل آن را می‌توان قوانین سخت‌گیرانه مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور عنوان کرد.

گسترش قوانین حوزه ارزهای دیجیتال در ازبکستان با تأیید رئیس‌جمهور

شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبکستان، اخیراً حکم قوانین جدید حوزه ارزهای دیجیتال را امضا کرده است. این قوانین از ابتدای ۲۰۲۳ اجرایی می‌شوند و به‌موجب آن شهروندان و شرکت‌های این کشور مجاز به خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال خواهند بود. در عین حال، استخرهای استخراج و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات این حوزه نیز باید مجوزهای دولتی کسب کنند. گفته می‌شود هدف از این اقدام ایجاد شرایط مطلوب برای کارآفرینی و توسعه فناوری‌های دیجیتالی است.

ویکی‌پدیا دریافت کمک مالی از طریق ارزهای دیجیتال را متوقف کرد

بنیاد ویکی‌مدیا (Wikimedia)، مؤسسه غیرانتفاعی اداره‌کننده ویکی‌پدیا (Wikipedia) و سایر پروژه‌های ویکی‌مدیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دریافت کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است. گفته شده که این تصمیم بر اساس بازخوردهای دریافتی از جامعه کاربران ویکی‌پدیا اتخاذ شده است.

بنیاد ویکی‌مدیا از سال ۲۰۱۴ دریافت کمک‌های مالی از طریق بیت کوین را آغاز کرد و برای پردازش تراکنش‌ها مدتی با صرافی کوین بیس (Coinbase) و سپس با شرکت بیت‌پی (BitPay) وارد همکاری شد. این بنیاد همچنین اتریوم و بیت کوین کش را هم به لیست ارزهای دیجیتال قابل اهدا اضافه کرده بود. اما در اوایل ماه جاری، ویراستاران ویکی‌پدیا با اکثریت قاطع آرا به تعلیق دریافت کمک از طریق ارزهای دیجیتال رأی دادند و اکنون نتیجه آن از طرف بنیاد ویکی‌مدیا اجرایی شده است.

ارزش کل قفل‌شده در دیفای به کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت

در حالی که بازار ارز دیجیتال این هفته میلیاردها دلار ریزش کرد، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در پروتکل‌های دیفای، برای اولین بار از ۱۶ مارس ۲۰۲۲ (۲۵ اسفند) به زیر محدوده ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. در ۲۴ ساعت گذشته ارزش کل قفل‌شده در دیفای تقریباً ۳.۱۶ درصد افت کرده و به ۱۹۶.۶ میلیارد دلار رسید. گفتنی است که ارزش ۵۹۲ میلیارد دلاری توکن‌های پروتکل قرارداد هوشمند نیز حدود ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

چارلی مانگر: بیت کوین احمقانه و شیطانی است

چارلی مانگر، نایب رئیس شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) که به دست راست وارن بافت معروف است، در جلسه سالانه سهامداران این شرکت در اوماها به بیت کوین حمله کرد و پیش‌بینی کرد که ارزش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان به احتمال زیاد به صفر می‌رسد. مانگر در این جلسه در انتقاد خود از بیت کوین بسیار لحنی شدیدتر از وارن بافت داشت و این ارز دیجیتال را احمقانه و شیطانی توصیف کرد. این میلیاردر معتقد است که بیت کوین، فدرال رزرو آمریکا را در شرایطی تضعیف می‌کند که این کشور به‌شدت به آن نیاز دارد.

یوروسیستم به‌دنبال مشارکت با شرکت‌های مالی برای ایجاد یورو دیجیتال است

یوروسیستم (Eurosystem)، مرجع ناظر پولی منطقه یورو می‌خواهد شرکت‌هایی را جذب کند که مایل به توسعه راهکارهای فرانت اند (Front-End) برای یورو دیجیتال هستند. قرار است امسال یک تمرین نمونه‌سازی اولیه برای آزمایش تراکنش‌های بک اند (Back-End) توسط نهاد ناظر پولی انجام شود. حالا از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، بانک‌ها و سایر شرکت‌های مرتبط دعوت شده است تا راهکارهای فنی فرانت اند را برای تسهیل پرداخت‌های یورو دیجیتال ارائه دهند. آخرین مهلت برای ارسال درخواست ۲۰ ماه مه (۳۰ اردیبهشت) است. فرآیند ایجاد نمونه‌سازی اولیه در ماه آگوست (مرداد) آغاز می‌شود و ممکن است تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

قوانین جدید بانک مرکزی بحرین برای پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی

بانک مرکزی بحرین (CBB) قصد دارد برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، دستورالعمل‌های جدیدی را مخصوص اپراتورهای پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی اعمال کند. هدف مقررات مذکور این است که پول مشتریان را از اپراتورها تفکیک نماید و اطمینان حاصل کند که این پلتفرم‌ها ایمنی لازم را دارند. علاوه بر این، مقررات جدید پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی را مجبور می‌کند تا از مناسب بودن محصولات و خدماتی که به مشتریان خرده خود ارائه می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.

نقشه بازار

رشد ۲.۱۵ درصدی بیت کوین

کد خبر 572494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.