۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
برگزاری نخستین رویداد ملی جغرافیا

رییس مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران از برگزاری نخستین رویداد ملی جغرافیا با هدف معرفی رشته‌های جغرافیا برای کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌ها در حوزه جغرافیا در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهران مقصودی اظهار کرد: نخستین رویداد ملی جغرافیا با هدف کمک به حل مسائل جامعه، دولت و بخش خصوصی و ایجاد فضایی برای معرفی و هدایت ایده‌ها و کسب‌وکارهای خلاق مساله‌محور در حوزه علوم جغرافیا از سوی مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در سه بخش ارائه ایده‌ها (توسط دانشجویان)، ارائه نیازهای دستگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف علوم جغرافیایی برگزار می‌شود.

رئیس مؤسسه جغرافیای دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه رشته جغرافیا یک رشته بین‌رشته‌ای است که با حوزه‌های بسیاری مثل گردشگری، ژئومورفولوژی، اقلیم‌شناسی مرتبط است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ارتباط، ظرفیت‌های زیادی برای کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار در این حوزه وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر خلاف تصور، رشته جغرافیا رشته‌ای نیست که دانشجویان این رشته صرفاً بخواهند پایان‌نامه و مقاله تولید کنند بلکه ظرفیت‌های زیادی برای اشتغال و کارآفرینی در علوم جغرافیا وجود دارد که دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های جغرافیا می‌توانند ضمن حل مسائل جامعه به کارآفرینی و بازار کسب‌وکار در این حوزه نیز وارد شوند.

مقصودی گفت: نخستین رویداد ملی جغرافیا اواخر خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های جغرافیا همه دانشگاه‌ها می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 572485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.