اقدامات مناطق ۲۲گانه شهرداری ‌تهران برای آرام‌سازی ترافیک

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی‌و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل وترافیک شهرداری‌ تهران گفت: اقدامات مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران در این برای آرام‌سازی ترافیک در محل عبورومرور عابران پیاده در تداخل حرکت با ناوگان اتوبوسرانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی گلشنی با اشاره به چگونگی افزایش ایمنی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران، اظهار کرد: برای اعمال و افزایش ایمنی در حوزه حمل‌ونقل عمومی باید از سه بُعد به آن پرداخت، بُعد نخست در معرض قرارگیری با مواجهه است، یعنی کاربران (شهروندان) زمان حضور در سیستم (جاده، معبر و محیط اطراف) چه میزان با سوانح و تصادفات مواجه می‌شوند.

وی با بیان بر اینکه باید تلاش شود که در معرض قرارگیری کاربران با سیستم کاهش یابد، ادامه داد: از جمله اقداماتی که شهرداری تهران در راستای افزایش ایمنی در حوزه حمل‌ونقل عمومی اجرا کرده است شامل جداسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو از وسایل نقلیه شخصی، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه شخصی در مسیر ویژه اتوبوس‌ها از طریق نصب راه‌بندها، احداث پل‌های عابرپیاده برای عدم تداخل تردد خودروی شخصی با عابرپیاده و مناسب سازی پیاده راه‌ها برای افراد کم توان می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بُعد دوم در راستای کاهش وقوع تصادف بسیار مؤثر است که باید اقداماتی نظیر تأمین روشنایی کافی برای مسیرهای حرکتی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها، نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و انجام تست‌های مستمر روان‌شناختی بر رانندگان اتوبوس‌ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران اقداماتی مانند ایمن‌سازی مسیرهای عبور عرضی عابران پیاده از سطح سواره رو، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، نصب عناصر و تجهیزات ترافیکی در سطح شهر به ویژه مسیرهای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده‌اند.

گلشنی با تاکید بر اینکه بُعد سوم شامل اقداماتی می‌شود که باید برای کاهش شدت تصادفات اجرا شود، تصریح کرد: برای مثال، در صورت رخداد تصادف، باید محیط به گونه‌ای باشد که شدت تصادف کمتر شود. اقدامی که در این زمینه می‌تواند صورت گیرد اعمال محدودیت‌های سرعت برای تردد اتوبوس‌های تندرو و معمولی (۵۰ کیلومتر بر ساعت) است. باوجود طولانی‌تر شدن زمان سفر مسافران، این اعمال محدودیت سرعت منجر به افزایش ایمنی مسافران و شهروندان می‌شود.

وی در خصوص اهداف اقدامات مناطق برای کاهش‌ترافیک شهر، اظهار کرد: اقدامات مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران در این زمینه برای آرام‌سازی ترافیک در محل عبور و مرور عابران پیاده در تداخل حرکت با ناوگان اتوبوسرانی است.

کد خبر 572446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.