بازطراحی پارک‌ها در اولویت باشد

یک کارشناس فضای سبز شهری گفت: بازطراحی پارک‌ها و اصلاح چمن‌کاری‌ها باید در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار بگیرد.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دوران مختلف مدیریت شهری وضعیت نگهداری از فضای سبز مناسب نبوده است و به وضوح در میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) آثار آن مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: چمن‌کاری‌های موجود در فضای سبز شهری اصفهان متناسب با جو حاکم بر شهر و بی‌آبی و خشکسالی نیست، بلکه به حال و هوای ۵۰ تا ۶۰ سال قبل و دوران پر آب پهلوی بازمی‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: طراحی ترکیبی از چمن‌های کم‌آب‌بر، گونه‌های مقاوم به آب و درختچه‌ها باید جایگزین چمن‌های فعلی شود.

وی با بیان اینکه چمن‌های تعبیه شده در اصفهان به خنکی هوا می‌انجامد و متناسب با هوای گرم و خشک شهر دیده شده است؛ لذا حذف آن آسیب‌زا خواهد بود، تصریح کرد: مخالف صددرصدی حذف چمن از فضای سبز شهر اصفهان هستم، اما اصلاح آن را باید در دستور کار قرار داد.

نیکبخت با بیان اینکه چمن‌های موجود شهر گرمسیری است و متناسب با شرایط اقلیمی حاکم بر اصفهان نیست، اضافه کرد: نیاز آبی چمن‌های موجود بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه نشستن روی چمن به غیر از مزایایی که دارد، اما آسیب جدی به آن وارد می‌کند، گفت: آلاچیق‌ها و سکوها برای نشستن در فضای‌های آزاد باید تعبیه و از نشستن روی چمن خودداری شود.

این کارشناس فضای سبز شهری گفت: دیگر فضای زیادی برای توسعه فضای سبز در اصفهان نداریم و باید با گونه‌های دیگر به وجود این فضاها در شهر توجه شود.

کد خبر 572445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.