نقدعلی: متاسفانه اصفهان در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در هفته نکوداشت اصفهان به زوایای مختلف این استان پرداخته شود و نیاز و توجه لازم به این استان صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن کشور می‌شناسند. عنوان اصفهان گزافه و بی‌حساب و کتاب نیست. با مرور بر مسائل دینی، تفرج، گشت‌وگذار در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی، سوابق گذشته و شخصیت‌های اصفهان می‌بینیم که این استان در قله کشور در همه حوزه‌ها قرار دادر و این مطلب از چشم کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اینکه برخی از ضرب المثل اصفهان، نصف جهان استفاده می‌کنند بیراهه نبوده و آشکار است، همچنین سفرنامه‌های تاریخی گذشتگان مانند ناصر خسرو از قدمت تاریخی این شهر و استان نوشته شده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی مدت‌های طولانی اصفهان پایتخت سیاسی کشور بوده که نشان دهنده ظرفیت‌های این استان است، امروز هم در عرصه ترقی صنعتی و اجتماعی به سر می‌بریم که در این راستا اصفهان حرفی برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: از طرفی دانشگاه‌های فاخر و حوزه‌های علمیه پیش‌رو و صنایع منحصر به فرد با تکنولوزی روز دنیا در استان اصفهان وجود دارد که در قله‌های علم جایگاه خود را پیدا کردند. همچنین در اصفهان مجموعه‌هایی با ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی زیادی وجود دارد.

نقدعلی با اشاره به استعداد مردم اصفهان گفت: وقتی به شهرک علمی و تحقیقاتی وارد می‌شویم می‌بینیم که بهترین و به روزترین فناوری‌های روز دنیا در قالب تولیدات و محصولات ارائه می‌شود که نشان دهنده گستره عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

وی یادآور شد: اصفهان با عظمت، قدمت، تاثیرگذاری بسیاری که در تحولات سیاسی اجتماعی ایران اسلامی دارد، استانی است که بیشترین نقش را در انقلاب و دفاع مقدس داشته و ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اما متاسفانه اصفهان در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اصفهان طی سال‌های گذشته در بحث مدیریت منابع آبی دچار چالش شده است از طرفی هجوم جمعیتی که خواسته یا ناخواسته به دلیل اشتغال در کار و صنایع و یا به دلایل مهاجرت در این استان ساکن شدند موجب شده نیازهای استان و شهر بالا برود.

وی ادامه داد: اما از طرفی کمترین مهر و عطوفت به ویژه در عرصه مدیریت منابع آبی استان به دلیل بارگذاری‌های جمعیتی و صنعتی نسبت به اصفهان صورت گرفته که متاسفانه سو مدیریت در این راستا صورت گرفته و بخشی از این منابع به تاراج رفته است.

نقدعلی یادآور شد: در حال حاضر اصفهان با معضل فرونشست زمین که مشکلی جدی برای این استان بوده مواجه شده است و اگر این مشکل تدبیر نشود یک پیشینه تمدنی عظیم از کشور اسلامی نابود می‌شود.

وی گفت: امیدواریم در هفته نکوداشت اصفهان به زوایای مختلف اصفهان پرداخته شود و نیاز و توجه لازم به این استان صورت بگیرد.

کد خبر 572442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.