رهبر: اصفهان مرکز تمدن اسلامی ایران است

امام جمعه سابق اصفهان گفت: معتقدم به تنهایی نام اصفهان مرکز تمدن اسلامی ایران، هنر، صنعت، تاریخ، تشیع، ولایت و اسلامیت است.

حجت‌الاسلام «محمدتقی رهبر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: اصفهان مرکز تمدن و فرهنگ ایران و اسلام بوده و است.

وی ادامه داد: اصفهان دوران فراوانی را پشت سر گذاشته و فرازوفرودهایی را تجربه کرده؛ همچنین دوره حکومت تاریخی بوده است. آثاری در اصفهان وجود دارد که تمدن و فرهنگ اصفهان را به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه سابق اصفهان تصریح کرد: معتقدم که نام اصفهان به تنهایی، مرکز تمدن اسلامی ایران و هنر، صنعت، تاریخ، تشیع، ولایت و اسلامیت است؛ این در حالی است که اصفهان در همه حوزه‌ها پیشتاز بوده و درحال‌حاضر در حوزه‌های دانش، صنعت و نوآوری پیشتاز هستیم.

وی اضافه کرد: براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شد، صنایع دستی اصفهان ۸۵ درصد با مشکل روبه‌رو یا تعطیل شده؛ درحالی‌که هنر به شئون مختلف در اصفهان تجلی یافته است.

رهبر تصریح کرد: با وارد کردن صنایع دستی بدل و تقلبی، به هنر و صنایع‌دستی اصفهان لطمه وارد شده و بازار اصفهان با رونق کمتری مواجه است. از این رو باید مسئولان این آسیب‌ها را برطرف کنند؛ یعنی مدیریت فرهنگی، سیاسی، آثار باستانی و شهری به جایگاه اصفهان توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جای‌جای دنیا از تمدن و فرهنگ اصفهان نام برده می‌شود. ازآنجاکه برای همه کشورها و ملت‌ها احترام قائل هستیم، اما باید اصفهان در جایگاه خود مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

به گفته امام جمعه سابق اصفهان، باید اقداماتی صورت بگیرد که صنایع به تعطیلی کشیده نشود و صنایع دستی تقلبی، جای صنایع دستی واقعی را نگیرد.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب در جمع مردم اصفهان حضور داشته و همیشه این استان از نظر دیانت و ولایت از ویژگی خاصی برخوردار است، تاکید کرد: خطوط منحرف در اصفهان وجود ندارد؛ از این رو اصفهانی‌ها از نظر دینی، ولایی و ولایت اهل بیت می‌درخشند که باید حرمت اصفهان را نگاه داشت.

کد خبر 572408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.